Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Videopelien tarinat, pelimekaniikat ja teknologia : miten teknologian kehittyminen on vaikuttanut videopeleihin ja niissä kerrottaviin tarinoihin?

Mattila, Niko (2020)

Katso/Avaa
Kandityo_Niko Mattila.pdf (478.4Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Mattila, Niko
2020

School of Engineering Science, Tietotekniikka

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020113097447

Tiivistelmä

Ihmiset ovat kertoneet toisilleen tarinoita jo historian alusta lähtien ja seurauksena ovat toivoneet mahdollisuutta päästä näiden tarinoiden sisälle ottamaan osaa niihin ja vaikuttaa tarinan maailman kulkuun. Tähän ilmaantui mahdollisuus 1960- ja 1970-luvuilla videopelien muodossa. Nykypäivänä videopelit ovat muodostuneet osaksi laajaa viihdekokoelmaa ja monet pelaavatkin vapaa-aikanaan videopelejä rentoutuakseen ja antaakseen mielikuvituksensa kulkea. Mutta miten tähän on päädytty, miten videopelit ja niiden sisältämät tarinat ovat muovautuneet aikojen saatossa aina aikaisista videopeleistä 1960-luvulta nykypäivään? Miten pelien tarinat ja pelimekaniikat vaikuttavat toisiinsa? Ja mihin suuntaan nykyään tulossa olevat teknologiset edistysaskeleet, voivat viedä videopelejä?
 
People have told stories to one another since the start of time and as a result have desired to be part of these stories to take part in them and affect the course of these worlds. This in a way became possible during 60’s and 70’s in the form of videogames. Nowadays videogames have become part of the larger entertainment sector and many people are playing these games in their free time to relax and let their imagination flow. But how have got here, how have the games and the stories in them molded themselves over the years all the way from the early games from the 60’s to the modern day? How do the stories and game mechanics affect one another? And where are the games heading in the future with the technologies that are slowly arriving?
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [3867]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste