Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tarjoamamuutoksen tarkastuspiste kohdeyrityksessä

Mäkinen, Sami (2020)

Katso/Avaa
diplomityö (1.677Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Mäkinen, Sami
2020

School of Engineering Science, Tuotantotalous

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020120899841

Tiivistelmä

Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten matkapuhelinoperaattorin yritysliiketoiminnan liittymätarjoamassa tehty uudistus onnistui myyntihenkilöstön näkökulmasta. Tutkimuksella haluttiin selvittää myyntihenkilöstön kokemukset muutoksesta sekä miten heidän mielestään asiakkaat ovat ottaneet uudistuksen vastaan. Lisäksi tutkittiin, kuinka uuden tarjoaman houkuttelevuus on muuttunut rakenteen muuttuessa.

Tutkimuksessa tuodaan esiin tutkimuksen kannalta tarvittavaa kirjallisuutta ja teoriaa, jotka liittyvät matkapuhelinliittymien tarjoamaan. Kirjallisuuden pohjalta lähdettiin kartoittamaan myyntihenkilöstön tilannekuvaa uudesta tarjoamasta. Tutkimusprosessi sisälsi aluksi haastattelututkimuksen pienemmän ydinryhmän kanssa uuden tarjoaman lanseeraushetkellä. Haastattelujen perusteella rakennettiin myöhemmässä vaiheessa toteutettu laaja kyselytutkimus myyntihenkilöstölle.

Tutkimuksesta havaittiin, että muutokset tarjoamassa oli otettu vastaan odotetusti. Saatujen tulosten perusteella voitiin päätellä, että tarjoamauudistus oli onnistunut ja ymmärretty sekä asiakkaiden, että myyntihenkilöiden kannalta. Rakenteen muutoksen todettiin myös vaikuttaneen positiivisesti ja kasvattaneen sen houkuttelevuutta.
 
The aim of this study was to find out how the reform of the mobile operator 's corporate business subscription offer succeeded from the point of view of sales staff. The aim of the study was to find out the sales staff's experiences of the change and how they think customers have received the reform. In addition, it was investigated how the attractiveness of the new offering has changed as the structure has changed.

The study highlights the literature and theory required for the research, which are related to the provision of subscriptions. Based on the literature, the situation of the sales staff was clarified. The research process first included an interview study with a smaller core group at the time of launch of the new offering. Based on the interviews, an extensive survey of sales staff was conducted at a later stage.

The study found that changes in the offer had been received as expected. Based on the results obtained, it could be concluded that the offer reform was successful and understood from the point of view of both customers and sales staff. The change in structure was also found to have had a positive effect and increased attractiveness.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [13871]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste