Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Public relations and expectation theory: Introducing Relationship Expectation Theory (RET) for public relations

Olkkonen, Laura; Luoma-aho, Vilma (2021-02-08)

Katso/Avaa
olkkonen_et_al_public_relations_aam.pdf (399.0Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Olkkonen, Laura
Luoma-aho, Vilma
08.02.2021

27

541-561

De Gruyter Mouton

Handbooks of Communication Science

School of Business and Management

10.1515/9783110554250-028
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202102154798

Tiivistelmä

Expectations provide organizations with information and cues about their stakeholders’ and publics’ values, interests, experiences, and knowledge. This chapter argues for a move that takes expectations beyond the current cursory level for different areas of public relations—reputation management, corporate responsibility, issues management, and legitimacy—toward explicit theoretical understanding and models for addressing expectations. The chapter introduces expectations as an intersecting phenomenon in public relations research and builds postulations for theorizing expectations in public relations by reviewing theories that address expectations in relationships, and by exploring different conceptual meanings of expectations. As a result, the chapter introduces Relationship Expectation Theory (RET) that places expectations in the domain of public relations. RET acknowledges different expectation types, the context of organizational relations, and organizations’ limited ability to influence expectations.

Lähdeviite

Olkkonen, Laura and Luoma-aho, Vilma. "28 Public relations and expectation theory: Introducing Relationship Expectation Theory (RET) for public relations". Public Relations, edited by Chiara Valentini, Berlin, Boston: De Gruyter Mouton, 2021, pp. 541-562. https://doi.org/10.1515/9783110554250-028

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/9783110554250-028/html
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1253]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Theorizing expectations as enablers of intangible assets in public relations: Normative, predictive, and destructive 

    Olkkonen, Laura; Luoma-aho, Vilma (Sage Publications, 06.09.2019)
    Expectations intersect with many areas of public relations, yet conceptual and theoretical understandings of expectations have not been strong in public relations research. In fact, expectations are often discussed at a ...
  • Stakeholders’ value expectations on digital open innovation platform 

    Tuominen, Tiina (2019)
    As a matchmaking tool digital open innovation platform creates new potential for companies to enhance open innovation. It allows to research value creation in different phases of collaboration. In computer-mediated environment ...
  • Kaasukattilan elinikäselvitys ja tehtaan höyrytuotannon turvaaminen uudella kattilalla 

    Niemi, Sami (2019)
    Tässä diplomityössä selvitettiin Stora Enson Imatran tehtaiden voimalaitoksen kaasukattiloiden K9, K10 ja K11 elinikä kuntokartoituksen avulla. Lisäksi selvitettiin, minkälainen kattila olisi sopivin tehtaalle korvaamaan ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste