Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Consumer behavior with augmented reality in retail: a review and research agenda

Lavoye, Virginie; Mero, Joel; Tarkiainen, Anssi (2021-03-30)

Katso/Avaa
lavoye_et_al_consumer_behavior_aam.pdf (314.2Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Lavoye, Virginie
Mero, Joel
Tarkiainen, Anssi
30.03.2021

International Review of Retail, Distribution and Consumer Research

Routledge

School of Business and Management

https://doi.org/10.1080/09593969.2021.1901765
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202104019175

Tiivistelmä

Driven by the rapid technological development and adoption of augmented reality (AR) in retail, academic research has grown rapidly. Our purpose is to understand the reasons why consumers use augmented reality in retail and what outcomes retailers can expect. This study presents a systematic literature review and summarizes the current empirical knowledge on consumer behavior with AR in retail. This topic remains scattered between various literature streams showing that the potential of AR to create value for consumers lays in its ability to generate utilitarian and hedonic value, to improve decision-making, and to enhance personalization of the virtual self. Then, this study warns about negative effects of AR usage. The contribution is a systematic literature review and a conceptual framework covering the most important consumer behaviors with AR and their brand-related, transactional, and technology-related outcomes. In addition, this paper adopts a holistic view to propose future research directions and emphasize the need for more research on social augmented reality.

Lähdeviite

Lavoye, V., Mero, J., Tarkiainen, A. (2021). Consumer behavior with augmented reality in retail: a review and research agenda. International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. DOI: 10.1080/09593969.2021.1901765

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1560]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste