Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social Capital and Values in the Internationalization of Family Firms: A Multi-Country Study

Batas, Spiros; Guiderdoni-Jourdain, Karine; Leppäaho, Tanja (2021-05-30)

Katso/Avaa
batas_et_al_social_capital_and_values_aam.pdf (987.5Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Batas, Spiros
Guiderdoni-Jourdain, Karine
Leppäaho, Tanja
30.05.2021

361-391

Palgrave Macmillan, Cham

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG 2021
https://doi.org/10.1007/978-3-030-66737-5_12
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021060132590

Tiivistelmä

This study concerned social capital (SC) within the internationalization of family firms (FFs). We studied FFs from three countries of origin, with differing family structures (Finland with absolute nuclear families, France with exogamous families, and Taiwan with authoritarian family structures), each operating in three foreign markets or cultural contexts. We also conducted a recent study on the role of family structures on FF internationalization (Arregle et al., Journal of International Business Studies, 50(5), 809–825, 2019) as a starting point and applied literature on bifurcation bias (BB), specifically family values (Verbeke et al., Asia Pacific Journal of Management, 37, 449–477, 2020). Our interview data highlighted that different family structures were linked to inherited SC and that the value of conservation played an important role in FF international networking behavior. The Taiwanese FF based its decisions more strongly on tradition (related to religion and culture) and security than the Finnish and French FFs, in which conformity related to the protection of family members was the strongest family value influencing international networking.

Lähdeviite

Batas S., Guiderdoni-Jourdain K., Leppäaho T. (2021) Social Capital and Values in the Internationalization of Family Firms: A Multi-Country Study. In: Leppäaho T., Jack S. (eds) The Palgrave Handbook of Family Firm Internationalization. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-66737-5_12

Alkuperäinen verkko-osoite

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-66737-5_12
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1556]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste