Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ship energy efficiency improvements with simulation-based design

Tammero, Lauri (2021)

Katso/Avaa
Thesis_Tammero_Lauri.pdf (1.327Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Tammero, Lauri
2021

School of Energy Systems, Energiatekniikka

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021060132644

Tiivistelmä

The objective of this thesis is to create the basis for simulation-based ship energy efficiency studies conducted at Elomatic Consulting & Engineering Oy (hereafter Elomatic). These types of studies have previously been mostly conducted with spreadsheet calculations and simulation-based analysis is expected to improve the quality of the results while making it less time-consuming.

The thesis begins with a literature review of shipping-induced emissions, current state of simulation-based evaluation of ship energy systems and introduction to systems theory. Literature review is followed by a review of the case study. The focus is on system level analysis which Elomatic sees as the key area for ship energy efficiency as component level improvement is a responsibility of the equipment manufacturer. According to the findings and analysis performed in this study, simulations can be considered to be in a key role in holistic evaluation of ship energy systems.
 
Tämän työn tarkoitus on luoda perusta simulointipohjaiseen energiatehokkuusanalyysiin Elomatic Consulting & Engineering Oy:lle (tästä eteenpäin Elomatic). Vastaavat tutkielmat on aikaisemmin toteutettu taulukkolaskentaan perustuen, joten simulointipohjaisen analyysin odotetaan parantavan tulosten laatua ja samalla vähentäen työhön käytettyä aikaa.

Työ alkaa kirjallisuuskatsauksella merenkulun päästöjen arviointiin, simulointipohjaisen laivojen energiasysteemien tarkastelun nykytilaan ja johdatuksella systeemiteoriaan. Kirjallisuuskatsausta seuraa tämän tutkimuksen esittely. Työ keskittyy systeemitason analyysiin, jonka Elomatic näkee olevan avainasemassa laivan energiatehokkuuden suunnittelussa, sillä komponenttitason kehitys on laitetoimittajien vastuulla. Tämän työn tuloksiin pohjautuen simulointi on avainasemassa laivan energiatehokkuuden arvioinnissa.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [12273]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste