Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Impact of salesperson’s behavior on customer’s purchase decision in Finland

Ngo, Thi Van Anh (2021)

Katso/Avaa
Master Thesis-MIMM Program2016-Ngo Thi Van Anh- n9271.pdf (655.1Kb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Ngo, Thi Van Anh
2021

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021060132658

Tiivistelmä

This thesis aimed to study the impact of salesperson’s behavior on customer’s purchase decision in Finland. The theoretical part focused on the literature of salesperson role, different salesperson’s behavioral aspects, and customer purchase decision in general. In this study, five behavioral aspects were chosen to study: ethical behavior, listening ability, relational skills, emotional intelligence, and customer orientation. For the empirical part, the qualitative method was conducted with semi-structured interviews. There were ten interviewees who were found to be interested in the topic and voluntarily participated in the study. The result of the study emphasized the important role of salesperson in the customer’s purchase decision It also showed that each of the five behavioral aspects of salesperson had an impact on a customer’s purchasing. Ethical behavior and listening skill were found to be the most central aspects of salesperson’s behavior. From the result, the study suggested open opportunities for further research with quantitative methodology on the same topic. It also suggested companies have regular training on salesperson, regular survey to take feedback from customer and yet important the awareness of salesperson’s role in the success of selling activities.
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [12254]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste