Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The role of contextual information in demand forecasting

Kerkkänen, Annastiina; Huiskonen, Janne (2014-05-28)

Katso/Avaa
kerkkanen_et_al_the_role_of_contextual_aam.pdf (90.13Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Kerkkänen, Annastiina
Huiskonen, Janne
28.05.2014

International Journal of Information and Decision Sciences

6

2

109-126

Inderscience Publishers

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2014 Inderscience Enterprises Ltd.
https://doi.org/10.1504/IJIDS.2014.061765
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021063040666

Tiivistelmä

The paper deals with clarifying the role of contextual information in demand forecasting. Both judgemental and statistical forecasting methods are often needed to provide accurate forecasts. However, in practice it is often difficult to tell when judgemental intervention is needed and when it is not. This paper presents a case example about judgemental forecasting, in which the forecaster has different pieces of information available for the basis of a forecast. The paper provides some guidelines on how to evaluate the value of contextual information with probability calculations. The calculations show that in some situations, it is impossible to improve forecast accuracy, even though the contextual information is seemingly valuable. With probability calculations, it is possible to give more objective and specific rules on when contextual information is useful in forecasting and when it is not. This can help in selecting proper forecasting methods, and setting more realistic accuracy targets.

Lähdeviite

Kerkkänen, A., Huiskonen, J. (2014). The role of contextual information in demand forecasting. International Journal of Information and Decision Sciences, Vol. 6, No. 2, pp. 109-126. DOI: 10.1504/IJIDS.2014.061765

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=61765
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1257]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste