Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Liiketoimintastrategian laajeneminen kilpailutilanteen muuttuessa : case: Yritys X

Rintala, Ria (2021)

Katso/Avaa
Kandi_Ria_Rintala.pdf (505.6Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Rintala, Ria
2021

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021072241654

Tiivistelmä

Tässä kanditutkielmassa tarkastellaan toimialan muuttuneen kilpailutilanteen vuoksi liiketoimintastrategian laajentamista rajatuin strategisin keinoin. Tavoitteena on analysoida näitä keinoja ja pohtia niiden vaikutusta tarkasteltavan yrityksen kannattavuuteen. Tutkielmassa pyritään löytämään positiivisia yhteyksiä asiakaslähtöisyyden korostamisen, sekä arvoketjujen ja alihankinnan hyödyntämisessä yrityksen kilpailuedun edistämiseen, ja siten kannattavuuden parantamiseen.

Tutkielma on toteutettu laadullisena tutkimuksena, jossa aineistoa kerättiin pääasiassa haastattelumuodossa puolistrukturoiduilla kysymyksillä. Tarkasteltava case-yritys on suomalainen pienen kokoluokan B2B markkinoilla toimiva yritys, jonka toimitusjohtajan kanssa haastattelu suoritettiin.

Tutkimuksen tuloksien perusteella ja kyseisten rajausten puitteissa voidaan case-yrityksen näkökulmasta tarkasteltuna todeta tarkasteltujen strategisten toimenpiteiden vaikuttavan myönteisesti yrityksen kannattavuuteen. Toimintaympäristön muutoksiin nähdään myös löytyvän keinoja sopeutua, sillä yrityksen keskittyessä toimintansa kannalta parhaan kilpailuedun lähteen tavoitteluun, voidaan onnistuneella kilpailuedulla parantaa kannattavuutta.
 
This bachelor 's thesis examines the expansion of the business strategy by specified strategic means due to the changed competitive situation in the industry. The aim is to analyze these means and consider their impact on the profitability of the company in question. The aim of the thesis is to find positive connections in emphasizing customer orientation, value chains and subcontracting in order to promote the company's competitive advantage, and thus improve profitability.

The thesis has been carried out as a qualitative study, in which the material was collected mainly in the form of an interview with semi-structured questions. The case company of which CEO was interviewed, is a Finnish company operating in the small-scale B2B market.

Based on the results of the study and within the limits of these specifications, it can be concluded from the point of view of the case company that the strategic measures considered have a positive effect on the company's profitability. There can also be seen ways to adapt to changes in the operating environment. If a company focuses on seeking the best source of competitive advantage for its operations, it can achieve successful competitive advantage to improve it’s profitability.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6271]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste