Mastery learning virtuaalisessa oppimisympäristössä
Lähteenmäki, Markus (2021)
Kandidaatintyö
Lähteenmäki, Markus
2021
School of Engineering Science, Tietotekniikka
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021101450972
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021101450972
Tiivistelmä
Luokkakokojen suurentuessa opiskelijoiden oppimisen seuraaminen hankaloituu ja oppimisen varmistamiseen täytyy puuttua ennen arvioivaa suoritusta. Teknologia mahdollistaa erilaisten opetusmenetelmien käyttämisen virtuaalisissa oppimisympäristöissä. Tässä työssä tutkittiin, onko mastery learning -opetusmenetelmä tehokas opetusmenetelmä ja onko kurssisivut mahdollista luoda mastery learning -opetusmenetelmän mukaisesti. Kurssisivut oli mahdollista luoda virtuaalisen oppimisympäristön mastery learning -opetusmenetelmän ehdoilla. Aihekokonaisuudet sai eriteltyä toisistaan ja varmistettua, ettei seuraavaan aihekokonaisuuteen päästä ennen kuin edellinen on opittu hallitsemaan. Oppiminen on tärkeää, sillä aihekokonaisuuksissa eteneminen eteenpäin ilman aiheen hallitsemista aiheuttaa ongelmia seuraavissa aihekokonaisuuksissa. Tämä opetusmenetelmä mahdollistaisi oppilaan hallitsemaan aihekokonaisuuden ja tällöin hyödyntämään oppimaansa tulevissa aihekokonaisuuksissa. As class sizes increase, it becomes more difficult to monitor students learning and to ensure learning it must be addressed before evaluative performance. Technology enables the use of different teaching methods in virtual learning environments. In this work, it was investigated whether the mastery learning teaching method is an effective teaching method and whether it is possible to create course pages according to the mastery learning teaching method. The course pages were possible to create a virtual learning environment under the terms of the mastery learning teaching method. The topics were separated, and it was ensured that the next topic would not be reached until the previous one had been learned to master. Learning is important because moving forward on topics without mastering the topic causes problems in the following topics. This teaching method would allow the student to master the topic and then utilize what they have learned in future topics.