Tuoteportfolion muodostumiseen vaikuttavat tekijät suoratoistopalvelualalla
Sissonen, Miida (2021)
Kandidaatintyö
Sissonen, Miida
2021
School of Engineering Science, Tuotantotalous
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021102051767
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021102051767
Tiivistelmä
Suoratoistopalvelumarkkinoiden kasvu on räjähtänyt viimeisen 5 vuoden aikana, joka on luonut yrityksille paineen muodostaa kilpailukykyinen tuoteportfolio globaaleilla markkinoilla. Yrityksien tulee pyrkiä pitämään kuluttaja tilaajana houkuttelevalla valikoimalla, minkä toteuttaminen on hankalaa henkilöiden mieltymyksien muuttumisen vuoksi.
Tässä kandidaatintyössä tavoitteena on tutkia miten kolme suurinta tekijää vaikuttavat tuoteportfolion muodostukseen suoratoistopalvelualalla. Tavoitteena on myös selvittää minkälaisia strategioita ja tuoteportfolioita neljä suurinta palvelua markkinoilla ovat valinneet.
Empiirisessä tutkimuksessa esille nousee trendin ja laadun analysoinnin ja sisäistämisen merkitys yrityksen menestyksen kannalta. Suoratoistopalvelujen kannalta tärkein ominaisuus trendien ja henkilön mieltymyksien selvittämisessä on asiakaskäyttäytymisen seuraaminen tekoälyn ja data-analysoinnin avulla.
Tässä kandidaatintyössä tavoitteena on tutkia miten kolme suurinta tekijää vaikuttavat tuoteportfolion muodostukseen suoratoistopalvelualalla. Tavoitteena on myös selvittää minkälaisia strategioita ja tuoteportfolioita neljä suurinta palvelua markkinoilla ovat valinneet.
Empiirisessä tutkimuksessa esille nousee trendin ja laadun analysoinnin ja sisäistämisen merkitys yrityksen menestyksen kannalta. Suoratoistopalvelujen kannalta tärkein ominaisuus trendien ja henkilön mieltymyksien selvittämisessä on asiakaskäyttäytymisen seuraaminen tekoälyn ja data-analysoinnin avulla.