Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of sensory marketing on consumers in the beauty industry

Thierry, Mathilde (2021)

Katso/Avaa
Sensory Marketing Thesis Final September- Mathilde Thierry.pdf (3.660Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Thierry, Mathilde
2021

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021102252097

Tiivistelmä

The aim of this paper is to study the impact of Sensory Marketing in the Beauty Industry: the effect on consumer’s emotions, reactions, and buying decision. The question that will be answered is the following: How does Sensory Marketing impact our perception and behavior toward a beauty brand and how does it succeed in activating the buying process? To answer this question, analysis of previous literature review has been made in the theory development. Then, a survey has been conducted with 63 participants to understand how people perceived sensory cues (smell, sight, and touch) when they were shopping in Beauty stores. The aim was to see which sense was the most important for people, which one has the biggest impact on the buying decision and how did all of it worked in practice.
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14434]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste