Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gamification and the marketing of agricultural machinery

Jaiswal, Suraj; Tarkiainen, Anssi; Choudhury, Tuhin; Sopanen, Jussi; Mikkola, Aki (2021-05-31)

Katso/Avaa
jaiswal et al_gamification_aam.pdf (65.21Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Jaiswal, Suraj
Tarkiainen, Anssi
Choudhury, Tuhin
Sopanen, Jussi
Mikkola, Aki
31.05.2021
Routledge

School of Energy Systems

Kaikki oikeudet pidätetään.
© Routledge 2021
https://doi.org/10.4324/9781003054214-9
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021111855809

Tiivistelmä

This chapter introduces an implementation of gamification for the simulation modeling of agricultural heavy machinery. The objective of this study is to demonstrate how adding a gamification platform can both streamline the development process for a complex machine and enhance its marketing. To achieve this objective, a farm tractor is described with a physics-based multibody dynamics approach to provide realistic dynamic simulation in real time. The human-in-the-loop aspect of the simulation model enables “drivers” to select alternative feature options that affect dynamic performance. Moreover, adding gamification to the user-parameterized machine simulation model makes it more engaging and motivating, because it introduces to the driving experience game elements such as goals, curiosity, challenge, fantasy, and control. Marketing and sales teams also benefit from model gamification by exploiting the game data produced, the improved ability to readily demonstrate machine features, and the more compelling experience enjoyed by the users to launch new and more fruitful marketing and sales opportunities. The main scientific contribution of this study is its demonstration of an implementation of gamification for simulation modeling, the usefulness of adding the gamification elements, and how these additions can lead to improved product development and marketing processes.

Lähdeviite

Jaiswal, S., Tarkiainen, A., Choudhury, T., Sopanen, J., Mikkola, A.: Gamification and the marketing of agricultural machinery. In Real-time Simulation for Sustainable Production: Enhancing User Experience and Creating Business Value, Routledge (2021)

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003054214-9/gamification-marketing-agricultural-machinery-suraj-jaiswal-anssi-tarkiainen-tuhin-choudhury-jussi-sopanen-aki-mikkola
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1668]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste