Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perceptions of EV advertisements through the eyes of generations X, Y and baby boomers in different media channels

Pietilä, Salla (2021)

Katso/Avaa
Pietilä_Salla_Masters_Thesis_2021.pdf (1.363Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Pietilä, Salla
2021

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021113057883

Tiivistelmä

Previous research about the topic suggests that print media is the best way for consumers to remember advertisements, although the channel is used less nowadays. Also advertising cars is a challenge. A car being a high-involvement product, the best way would be to advertise it in print media, but different generations have different preferences in media consumption. The younger they are, the less they use traditional media channels. Thus, this creates a research gap: how to advertise EVs in such surroundings?

My research consisted of a Qualtrics survey, which gathered all in all over 200 answers, consisting of each generation. They reviewed an advertisement about an electric vehicle in one of the following media channels; social media, digital channel or newspaper. The advertisements were shown randomly, one per each answerer. The results of the analysis showed that there is no difference between different generations and the interest they had towards the advertisement in different channels. Surprising results were found, too. People living in city areas had a more positive view about EVs than people living in rural areas. Also younger answerers viewed EVs more positively than older answerers.
 
Aiemmat tutkimukset aiheesta kertovat, että mainostaminen printtimediassa on paras tapa saada kuluttajat muistamaan mainokset. Tätä mediaa kulutetaan kuitenkin vähemmän kuin ennen. Lisäksi autot ovat korkean osallisuuden tuotteita (high-involvement product), jolloin paras tapa mainostaa olisi printtimedia, mutta eri sukupolvilla on erilaisia preferenssejä käyttää eri medioita. Mitä nuorempi sukupolvi, sitä vähemmän he käyttävät perinteisiä mediakanavia. Tämä siis luo tutkimusaukon; kuinka mainostaa sähköautoja tällaisessa ympäristössä?

Tutkimukseni koostui kyselystä Qualtrics-työkalussa, johon vastasi yhteensä yli 200 henkilöä kattaen jokaisen sukupolven. Kyselyssä he arvioivat sähköautomainosta, joka oli yhdessä seuraavista mediakanavista; sosiaalisessa mediassa, digitaalisessa kanavassa tai sanomalehdessä. Mainokset näytettiin satunnaisesti vastaajille yhdessä näistä kanavista. Analyysin vastaukset paljastivat, että eri sukupolvien ja heidän kokemansa kiinnostuksen sähköautomainoksia kohtaan välillä eri kanavissa ei ollut eroa. Myös yllättäviä tuloksia löytyi. Ihmisillä, jotka asuvat kaupunkialueilla, oli positiivisempi kuva sähköautoista kuin ihmisillä, jotka asuvat maaseudulla. Lisäksi nuoremmilla vastaajilla oli positiivisempi kuva sähköautoista kuin vanhemmilla vastaajilla.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11585]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Sähköpostista sosiaaliseen mediaan - sosiaalisen median strategia muoviteollisuusalan yritykselle 

    Pihlajaniemi, Satu (2015)
    Sosiaalinen media on muuttanut markkinointia vuorovaikutteisuudella, avoimuudella ja läpinäkyvyydellä. Siksi yritysten kannattaa miettiä kuinka ja miksi lähteä mukaan sosiaaliseen mediaan. Tutkimusta asiasta on rajallisesti ...
  • Measuring effects of strategic utilization of social media in business-to-business marketing: Case Greenlux Finland Oy 

    Granlund, Heidi (2012)
    Utilization of social media is increasingly common in B2B marketing. Social media is an efficient and cheap marketing and communication channel available for everyone, and thus extremely attractive marketing medium. The ...
  • Sosiaalisen median sisältö osana brändiyhteisön sisäistä arvonluontia 

    Amzil, Jasmina Maria (2014)
    Kuluttajien verkkokäyttäytymisen kehittyessä on yritysten laadittava optimaalinen viestintästrategia sosiaalisissa kanavissa (Steffes & Burgee, 2008). Ei siis riitä, että yksisuuntainen viesti huudetaan sosiaalisessa ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste