Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Google Play Instant pelialan näkökulmasta

Paasonen, Frans (2021)

Katso/Avaa
Kandidaatintyö.pdf (654.7Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Paasonen, Frans
2021

School of Engineering Science, Tietotekniikka

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021120759334

Tiivistelmä

Työn tavoitteena oli tutkia Google Play Instant sovelluksia pelialan näkökulmasta. Työssä selvitettiin lyhyesti GPI teknologian toiminnasta sekä syvennyttiin eri mahdollisuuksiin tuottaa GPI pelejä, sivuten myös hieman kaupallisen puolen mahdollisuuksia. Työssä opittiin eri teknologioista, joilla voidaan tuottaa GPI pelejä ja niistä on annettu esimerkkejä sekä esitelty ominaisuuksia, joilla ne eroavat toisistaan. Näistä teknologioista Unity ja Cocos Creator pelimottoreille on tehty liitännäiset, jotka helpottavat GPI pelien tekoa, mutta pelejä voi tehdä myös muilla teknologioilla, kuten Apache Cordovalla. Työn pohjalta voidaan myös todeta, että GPI pelien tekemisestä on tehty erittäin helppoa ja jokaisen pelikehittäjän kannattaisi miettiä GPI version tekemistä, sillä ne antavat paljon hyötyä pienellä vaivalla.
 
The goal of this thesis was to research Google Play Instant apps from gaming industry point of view. This thesis describes shortly the GPI technology, and the different ways of producing GPI games is explained in detail, with some research to marketing possibilities. This thesis provided information and examples about different technologies that can be use make GPI games and how they differ from each other. From these technologies Unity and Cocos Creator game engines have plugins, which help in making GPI games, but these games can also be done with other technologies such as Apache Cordova. Based on the thesis we can conclude that it has been made really easy to develop GPI games and every game developer should consider making a GPI version of their game.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6271]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste