Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analyyttinen asiakkuudenhallinta ja digitaalinen asiakaskokemus

Kyrkkö, Onni (2021)

Katso/Avaa
Kandidaatintyö_Kyrkkö_Onni.pdf (531.2Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Kyrkkö, Onni
2021

School of Engineering Science, Tuotantotalous

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021122363046

Tiivistelmä

Maailman digitalisoituessa kuluttajat vaativat entistä parempia digitaalisia palveluita ja digitaalisia kokemuksia jokaisessa digitaalisessa vuorovaikutustilanteessa. Asiakkuudenhallintaa on sen syntymisestä lähtien hyödynnetty yrityksen ja asiakkaiden välisenä työkaluna, mutta nykyisin asiakkuudenhallintaa on alettu kuitenkin hyödyntämään myös liiketoiminta-analytiikan tukena. Liiketoiminta-analytiikassa hyödynnetään usein tiedonlouhintaa tärkeän tiedon erottelemiseen suurista datamassoista. Tämä kandidaatintyö käsittelee tiedonlouhinnan hyödyntämistä analyyttisessa asiakkuudenhallinnassa digitaalisen asiakaskokemuksen luomisessa. Työ keskittyy käsittelemään vuorovaikutustilanteita digitaalisissa kanavissa. Työ on toteutettu kirjallisuuskatsauksena.

Työssä selvitetään mitä on asiakkuudenhallinta, mikä on digitaalinen asiakaskokemus sekä mistä se muodostuu. Työssä pyritään löytämään tapoja, joilla tiedonlouhinnan keinoja voidaan hyödyntää asiakaskokemuksen laadun parantamiseen. Mahdollisia sovelluskohteita tutkitaan kahdeksan aihetta käsittelevän tieteellisen julkaisun avulla.

Tutkimuksen tuloksena saatiin lista mahdollisista sovelluskohteista, joihin tiedonlouhintaa voidaan hyödyntää digitaalisen asiakaskokemuksen laadun parantamiseksi. Työn perusteella tiedonlouhintaa voidaan hyödyntää digitaalisissa kanavissa personointiin, asiakaskokemuksen laadun arviointiin, käyttäjäystävällisyyden parantamiseen sekä segmentointiin asiakkaiden toiveiden ja tarpeiden mukaan. Työn perusteella voidaan todeta tiedonlouhinnan olevan yrityksille työkalu, jolla digitaalisia palveluita voidaan kehittää yhä henkilökohtaisemmiksi ja käyttäjille räätälöidymmiksi nykypäivän maailmassa, jossa vaatimuksena on jatkuvasti paremmat digitaaliset vuorovaikutustilanteet.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [4758]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste