Lähtökohtana ympäristöystävällisyys yrityksen toiminnassa : case Terhi Pölkki
Charifi, Jasmin (2021)
Kandidaatintutkielma
Charifi, Jasmin
2021
School of Business and Management, Kauppatieteet
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021123063434
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021123063434
Tiivistelmä
Kandidaatintyössä on tavoitteena tutkia ympäristöystävällisyyttä pienen design-yrityksen toiminnassa sekä yrityksen yleisessä toimintastrategiassa. Perehdytään siihen, miten yritys on ottanut ympäristöystävällisyyden ja vihreät arvot huomioon tuotesuunnittelussa ja tuotekehityksessä. Työssä käsitellään myös, sitä miten yrityksen omaavat ympäristöystävälliset ja vihreät arvot näkyvät yrityksen markkinoinnissa. Ympäristölähtöisessä ja vastuullisessa tuotesuunnittelussa tuotteet on suunniteltu siten, että käytetyt materiaalit ja komponentit on valmistettu ympäristöystävällisiä ja vihreitä arvoja noudattaen ja, että ne omaisivat mahdollisimman pitkän elinkaaren. Työssä käsitellään yrityksen ympäristöystävällistä toimintastrategiaa sekä siihen liittyviä tekijöitä. Brändin vihreys on ollut koko yrityksen perustamisen alusta saakka pääprioriteettina ja se, että Terhi Pölkki halusi tehdä asiat eri tavalla. Yrityksen toiminta perustuu ympäristön ja työntekijöiden kunnioittamiseen. The aim of thesis is to study environmental friendliness in the operations of a small design company and in the company´s overall operating strategy. The purpose is to become familiar with the subject and with how the company has taken environmental friendliness and green values into account in product design and also in product development. The thesis deals also with the question how the company´s environmentally friendly values and green values are affecting the company´s marketing and these values are shown in the company´s marketing. In an environmentally friendly and responsible product design, the products are designed with materials and components that are manufactured in accordance with environmental principles and green values and they are also designed to have a long life-cycle. The thesis deals with the company´s environmental strategy and factors that are related to it. Since the creating of the entire company, the green values of the brand have been the main priority and the also the fact that Terhi Pölkki wanted to do things differently. The company´s operations are based on respecting the environment, and also the employees.