Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Green marketing in B2B and B2C context

Nurminen, Siiri (2022)

Katso/Avaa
Nurminen Siiri - Bachelor's thesis.pdf (527.3Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Nurminen, Siiri
2022

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202201132124

Tiivistelmä

The aim of this study is to research what differences and similarities business-to-business and business-to-consumer green marketing has. Green marketing is part of sustainability marketing and focuses on the environmental aspect of sustainability marketing. More precisely, the goal is to focus on the challenges in green marketing, the motives to implement green marketing and to analyse the future of green marketing.

The research was carried out as a qualitative case study that focuses on understanding a particular industrial company’s approach to green marketing in business-to-business context. A case company representative was interviewed through a semi-structured interview. These interview findings were compared with the previous literature concerning this topic.

The results of this study indicate that business-to-business and business-to-consumer green marketing have similarities, especially in motives and strategies to implement green marketing. The study found some differences in business-to-business and business-to-consumer context in the challenges in green marketing.
 
Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää millaisia eroavaisuuksia ja yhtäläisyyksiä yritysten välisessä ja yritykseltä kuluttajille tapahtuvassa vihreässä markkinoinnissa on. Vihreällä markkinoinnilla tarkoitetaan vastuullisuusmarkkinoinnin ympäristöön keskittyvää osa-aluetta. Tarkemmin tutkielma keskittyy selvittämään vihreän markkinoinnin keskeisiä ongelmia, motiiveja sen taustalla sekä mahdollisia tulevaisuuden teemoja.

Tutkimus on toteutettu laadullisena case tutkimuksena, joka keskittyy ymmärtämään teollisuusyrityksen lähestymistapaa vihreyteen yritysmarkkinoinnissa. Case yrityksen edustajaa haastateltiin puolistrukturoidun haastattelun kautta ja haastattelutuloksia vertailtiin olemassa olevaan kirjallisuuteen.

Tutkielman tulokset osoittavat, että vihreässä markkinoinnissa yritysten välillä ja yritysten ja kuluttajan välillä on yhtäläisyyksiä. Yhtäläisyyksiä löydettiin erityisesti vihreän markkinoinnin motiivien ja strategioiden välillä. Eroavaisuuksia sen sijaan ilmeni vihreän markkinoinnin haasteissa.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [4760]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste