Increasing brand awareness of a new sport : case Discmania
Räihä, Atte (2022)
Pro gradu -tutkielma
Räihä, Atte
2022
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022031623828
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022031623828
Tiivistelmä
This thesis was conducted in order to find valuable information on how can SMEs gain a higher level of brand awareness. In the modern era, companies aim to have a strong brand, in order to survive against the competition. This thesis looks at how can SMEs improve and increase their brand awareness in new markets, such as central Europe. The research found that social media is an effective tool in gaining brand awareness, and SMEs should aim to gain a larger level of engagement with their customers. A good presence on social media and customer engagement leads into positive word of mouth, strengthening the brand even further. Based on the research, professional as well as recreational disc golfers enjoy similar aspects in disc golf – variety in holes , different shot shapes, and aesthetics of the course are things that all players tend to enjoy. Using this information on players’ preferences, as well as the theoretical background on increasing brand awareness, should result in better marketing efforts and the overall growth of both the sport, and the company. Tämä pro gradu- tutkielma tehtiin, jotta voitiin löytää arvokasta tietoa siitä, miten pienet ja keskisuuret yritykset parantavat brändinsä tunnettuutta. Nykyajan yritykset tähtäävät vahvaan brändiin, selviytyäkseen paremmin yhä kilpailluimmilla markkinoilla. Tämä pro gradu-tutkielma tutkii sitä, miten pk-yritykset voivat parantaa brändin tunnettuutta uusilla markkinoilla, kuten Keski-Euroopassa. Tutkimuksessa havaittiin, että sosiaalinen media on tehokas työkalu bränditunnettuuden parantamiseen, ja pk-yritysten pitäisi tähdätä parempaan vuorovaikutukseen asiakkaidensa kanssa. Ryhdikäs olemus sosiaalisessa mediassa ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa johtaa positiiviseen vertaisviestintään ja sanan kiiriessä brändi vahvistuu entisestään. Empiirisen tutkimuksen perusteella, sekä ammattilaispelaajat, että amatöörit nauttivat samankaltaisista asioista lajin ympärillä – vaihtelevista väylistä, erilaisista heittomuodoista, sekä esteettisesti miellyttävistä radoista. Tätä tietoa, sekä teoriatietoa brändin tietoisuuden kasvattamisesta käyttämällä, yritys pystyy suuntaamaan markkinointitoimiaan oikeisiin asioihin, jolloin sekä brändi että laji kasvavat yhtaikaisesti.