Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Design knowledge for digital business ecosystems: towards design principles for digital engagement platforms

Michalke, Simon; Lohrenz, Lisa; Siemon, Dominik; Lattemann, Christoph; Robra-Bissantz, Susanne (2022-04-19)

Katso/Avaa
michalke_et_al_design_knowledge_aam.pdf (410.6Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Michalke, Simon
Lohrenz, Lisa
Siemon, Dominik
Lattemann, Christoph
Robra-Bissantz, Susanne
19.04.2022

161-176

Edward Elgar Publishing

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2022 Edward Elgar Publishing Ltd.
https://doi.org/10.4337/9781839107191.00019
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022042831147

Tiivistelmä

Modern technologies, globalization, and deregulation have led to the development of organizational ecosystems heavily reliant on digital platforms. In these ecosystems, heterogeneous actors integrate knowledge and resources to their mutual benefit. This co-creation of value in complex ecosystems created some of today's most successful companies such as Google, Apple, and Facebook. Nonetheless, the management of value co-creation was and remains a challenge. The successful development and management of digital engagement platforms relies on the design of governance structures and mechanisms that attract and bind a critical mass of actors, balance their heterogeneous interests, and ensure future success through continuous innovation. To address this challenge, we employ the Design Science Research approach and derive four design principles, including 13 mechanisms and 32 enactors, based on expert interviews with 14 platform operators from the personal service sector. These findings provide practical knowledge on how to design key features of engagement platforms.

Lähdeviite

Michalke, S., Lohrenz, L., Siemon, D., Lattemann, C., & Robra-Bissantz, S. (2022). "Chapter 12: Design knowledge for digital business ecosystems: towards design principles for digital engagement platforms". In Handbook on Digital Business Ecosystems. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing. Retrieved Apr 28, 2022, from https://www.elgaronline.com/view/edcoll/9781839107184/9781839107184.00019.xml

Alkuperäinen verkko-osoite

https://www.elgaronline.com/view/edcoll/9781839107184/9781839107184.00019.xml
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1670]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste