The effects of marketing automation on a company's business
Immonen, Tuomas (2022)
Pro gradu -tutkielma
Immonen, Tuomas
2022
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022050332455
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022050332455
Tiivistelmä
Marketing automation as a research topic has begun to attract researchers, but there is still relatively little information about the real impact of marketing automation on companies. The purpose of this study is to open up more about the real benefits of using marketing automation but also about the pitfalls it causes. In addition to this, the study focuses on the motivators of companies that drive them to adopt marketing automation.
The empirical part of this study has been conducted through semi-structured interviews where interviews have been conducted with individuals who work with marketing automation in sales, marketing, and consulting roles. Thus, the study has been conducted as a multiple case study. The findings of the work show that the motivating factors for the introduction of marketing automation are diverse. The growth of a company, the desire to produce scalable marketing, and the measurability of marketing results are among the things that support the acquisition of marketing automation to improve the company's marketing. The benefits of marketing automation for the company are reflected in the improved cooperation between sales and marketing teams and the measurement of results. However, the results of the study show that with poor design, marketing automation does not benefit but can become just one extra system for a company that remains unused. Markkinoinnin automaatio on alkanut houkutella tutkijoita, mutta markkinoinnin automaation todellisista vaikutuksista yrityksiin on vielä suhteellisen vähän tietoa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on avata enemmän markkinoinnin automaation käytön todellisia etuja, mutta myös sen aiheuttamia sudenkuoppia. Tämän lisäksi tutkimuksessa keskitytään yrityksiä motivoiviin tekijöihin, jotka puoltavat markkinoinnin automaation käyttöönottoa.
Tutkimuksen empiirinen osa on toteutettu puolistrukturoiduilla haastatteluilla, joissa on haastateltu henkilöitä, jotka työskentelevät markkinoinnin automaation parissa myynnin, markkinoinnin ja konsultin rooleissa. Työn tulokset osoittavat, että markkinoinnin automaation käyttöönoton motivaatiotekijät ovat yrityksen kasvu, halu tuottaa skaalautuvaa markkinointia sekä markkinoinnin tulosten mitattavuus, jotka tukevat markkinoinnin automaation hankintaa. Markkinoinnin automaation hyödyt yritykselle näkyvät myynti- ja markkinointitiimien yhteistyön ja tulosten mittaamisen parantumisena. Tutkimuksen tulokset osoittavat kuitenkin, että huonolla käyttöönoton suunnittelulla markkinoinnin automaatiosta ei hyödytä, vaan siitä voi tulla vain yksi uusi järjestelmä yritykselle, jolle ei löydetä todellista käyttötarkoitusta.
The empirical part of this study has been conducted through semi-structured interviews where interviews have been conducted with individuals who work with marketing automation in sales, marketing, and consulting roles. Thus, the study has been conducted as a multiple case study. The findings of the work show that the motivating factors for the introduction of marketing automation are diverse. The growth of a company, the desire to produce scalable marketing, and the measurability of marketing results are among the things that support the acquisition of marketing automation to improve the company's marketing. The benefits of marketing automation for the company are reflected in the improved cooperation between sales and marketing teams and the measurement of results. However, the results of the study show that with poor design, marketing automation does not benefit but can become just one extra system for a company that remains unused.
Tutkimuksen empiirinen osa on toteutettu puolistrukturoiduilla haastatteluilla, joissa on haastateltu henkilöitä, jotka työskentelevät markkinoinnin automaation parissa myynnin, markkinoinnin ja konsultin rooleissa. Työn tulokset osoittavat, että markkinoinnin automaation käyttöönoton motivaatiotekijät ovat yrityksen kasvu, halu tuottaa skaalautuvaa markkinointia sekä markkinoinnin tulosten mitattavuus, jotka tukevat markkinoinnin automaation hankintaa. Markkinoinnin automaation hyödyt yritykselle näkyvät myynti- ja markkinointitiimien yhteistyön ja tulosten mittaamisen parantumisena. Tutkimuksen tulokset osoittavat kuitenkin, että huonolla käyttöönoton suunnittelulla markkinoinnin automaatiosta ei hyödytä, vaan siitä voi tulla vain yksi uusi järjestelmä yritykselle, jolle ei löydetä todellista käyttötarkoitusta.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Digital marketing techniques in lead generation - Case: A small-sized Finnish business-to-business company
Korpela, Eetu (2018)This thesis is set out to find how can implementation of digital marketing techniques support the lead generation process of a small-sized business-to-business company. Previously, digital marketing, business-to-business ... -
Framework for Marketing Automation: Case Vaisala
Mustakallio, Ilmari (2016)Työ käsittelee Markkinoinnin Automaatiota, viitekehyksen rakentamista Markkinoinnin Automaation käyttöönottoon ja sen hyödyntämiselle markkinoinnin ja myynnin putken hallinnassa. Työ on suoritettu tapaustutkimuksena, jonka ... -
Content marketing performance measurement system in the context of customer acquisition
Nyyssönen, Suvi (2015)This thesis examines how content marketing is used in B2B customer acquisition and how content marketing performance measurement system is built and utilized in this context. Literature related to performance measurement, ...