Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effects of marketing automation on a company's business

Immonen, Tuomas (2022)

Katso/Avaa
Masters_Thesis_Tuomas_Immonen.pdf (766.2Kb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Immonen, Tuomas
2022

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022050332455

Tiivistelmä

Marketing automation as a research topic has begun to attract researchers, but there is still relatively little information about the real impact of marketing automation on companies. The purpose of this study is to open up more about the real benefits of using marketing automation but also about the pitfalls it causes. In addition to this, the study focuses on the motivators of companies that drive them to adopt marketing automation.

The empirical part of this study has been conducted through semi-structured interviews where interviews have been conducted with individuals who work with marketing automation in sales, marketing, and consulting roles. Thus, the study has been conducted as a multiple case study. The findings of the work show that the motivating factors for the introduction of marketing automation are diverse. The growth of a company, the desire to produce scalable marketing, and the measurability of marketing results are among the things that support the acquisition of marketing automation to improve the company's marketing. The benefits of marketing automation for the company are reflected in the improved cooperation between sales and marketing teams and the measurement of results. However, the results of the study show that with poor design, marketing automation does not benefit but can become just one extra system for a company that remains unused.
 
Markkinoinnin automaatio on alkanut houkutella tutkijoita, mutta markkinoinnin automaation todellisista vaikutuksista yrityksiin on vielä suhteellisen vähän tietoa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on avata enemmän markkinoinnin automaation käytön todellisia etuja, mutta myös sen aiheuttamia sudenkuoppia. Tämän lisäksi tutkimuksessa keskitytään yrityksiä motivoiviin tekijöihin, jotka puoltavat markkinoinnin automaation käyttöönottoa.

Tutkimuksen empiirinen osa on toteutettu puolistrukturoiduilla haastatteluilla, joissa on haastateltu henkilöitä, jotka työskentelevät markkinoinnin automaation parissa myynnin, markkinoinnin ja konsultin rooleissa. Työn tulokset osoittavat, että markkinoinnin automaation käyttöönoton motivaatiotekijät ovat yrityksen kasvu, halu tuottaa skaalautuvaa markkinointia sekä markkinoinnin tulosten mitattavuus, jotka tukevat markkinoinnin automaation hankintaa. Markkinoinnin automaation hyödyt yritykselle näkyvät myynti- ja markkinointitiimien yhteistyön ja tulosten mittaamisen parantumisena. Tutkimuksen tulokset osoittavat kuitenkin, että huonolla käyttöönoton suunnittelulla markkinoinnin automaatiosta ei hyödytä, vaan siitä voi tulla vain yksi uusi järjestelmä yritykselle, jolle ei löydetä todellista käyttötarkoitusta.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [13871]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Digital marketing techniques in lead generation - Case: A small-sized Finnish business-to-business company 

    Korpela, Eetu (2018)
    This thesis is set out to find how can implementation of digital marketing techniques support the lead generation process of a small-sized business-to-business company. Previously, digital marketing, business-to-business ...
  • Framework for Marketing Automation: Case Vaisala 

    Mustakallio, Ilmari (2016)
    Työ käsittelee Markkinoinnin Automaatiota, viitekehyksen rakentamista Markkinoinnin Automaation käyttöönottoon ja sen hyödyntämiselle markkinoinnin ja myynnin putken hallinnassa. Työ on suoritettu tapaustutkimuksena, jonka ...
  • Content marketing performance measurement system in the context of customer acquisition 

    Nyyssönen, Suvi (2015)
    This thesis examines how content marketing is used in B2B customer acquisition and how content marketing performance measurement system is built and utilized in this context. Literature related to performance measurement, ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste