Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakkuudenhallintajärjestelmien hyödyntämisen edut rakennusalan yritysmyynnissä

Antila, Eevi (2022)

Katso/Avaa
Eevi_Antila_Kandidaatintyö.pdf (762.5Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Antila, Eevi
2022

School of Engineering Science, Tuotantotalous

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022050633331

Tiivistelmä

Nykypäivän digitalisoituneilla markkinoilla asiakasdatan keräämisellä sekä sen tehokkaalla hyödyntämisellä on merkittävä vaikutus yrityksen asiakassuhteisiin, joka yrityksen on huomioitava liiketoimintaa kehittäessään. Asiakkuudenhallintajärjestelmän hyödyntäminen osana liiketoimintaa luo käyttäjäorganisaatiolleen lukemattomia etuja, joiden avulla yrityksen on mahdollista kehittää asiakasymmärrystään sekä kasvattaa tarjoamaansa asiakasarvoa.

Työn tavoitteena on tutkia asiakkuudenhallintajärjestelmien hyödyntämisen etuja Suomen rakennusalan yritysmyyntiin keskittyneen organisaation näkökulmasta. Työssä perehdytään toimialan sekä yritysmyynnin ominaispiirteisiin sekä tekijöihin, jotka vaikuttavat osaltaan liiketoimintaan. Oikein hyödynnetyn asiakkuudenhallintajärjestelmän avulla yritysten on mahdollista kehittää asiakasymmärrystään, joka luo pohjan yrityksen tarjoaman asiakasarvon kasvatukselle. Työssä tutkitaan asiakasymmärryksen ja -arvon muodostumista rakennusalan teollisilla markkinoilla sekä asiakkuudenhallintajärjestelmien merkitystä myyntijohtolankojen eli liidien hallinnoinnille.

Työssä esitetään asiakkuudenhallintajärjestelmän etujen hyödyntämisellä olevan suora positiivinen vaikutus yrityksen kykyyn ymmärtää asiakkaitaan sekä tarjota mahdollisimman korkeaa asiakasarvoa Suomen rakennusalan yritysmyynnissä. Asiakasarvo on usein ratkaiseva tekijä liiketoiminnassa, jonka vuoksi yritysten on tärkeää kehittää tarjoamaansa arvoa jatkuvasti asiakkuudenhallintajärjestelmän keräämän, päätöksentekoa tukevan datan avulla. Asiakkuudenhallintajärjestelmät mahdollistavat liidien hallinnoinnin merkittävän tehostamisen, jonka ansiosta yhä useampi liidi johtaa myyntiin. Asiakkuudenhallintajärjestelmien integrointi liiketoimintaan mahdollistaa asiakkuuksien tehokkaan ylläpitämisen ja kehittämisen myös tulevaisuudessa rakennusalan teollisilla markkinoilla.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6441]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste