Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alternative growth strategies for SMEs and their conditions in the music industry

Palmu, Marcus (2022)

Katso/Avaa
Diplomityo_Palmu_Marcus.pdf (1.767Mb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 19.05.2024

Diplomityö

Palmu, Marcus
2022

School of Engineering Science, Tuotantotalous

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022052338131

Tiivistelmä

The revenues in the global music market have been increasing in the past years. However, there is little research on the modern music market and its growth opportunities. The objective of this research is to propose alternative growth strategies for SMEs that operate in the music industry for a period of 3-5 years.

This thesis is implemented as a qualitative case study, where the case data is based on an independent record company. The research material is collected from previous research literature, music industry reports, and four semi-structured interviews with two representatives of the case company. The growth opportunities for the case company are identified using SWOT analysis that is based on the case company’s business model and music market analysis. From which alternative growth paths that implement the opportunities are then suggested based on growth objectives.

The research results show three suggested growth scenarios with goals focused on growth, resources, and a combination of growth and resources. The suggested growth strategies include domestic market development, internationalisation, and organic diversification for the growth-oriented goal, market penetration and domestic market development for the resource-oriented goal, and market penetration, domestic market development, product development, and organic diversification for the growth and resource-oriented goal.
 
Maailmanlaajuisten musiikkimarkkinoiden tuotot ovat kasvaneet viime vuosina. Nykymusiikkimarkkinoista ja niiden kasvumahdollisuuksista on kuitenkin vain vähän tutkimusta. Tämän tutkimuksen tavoitteena on ehdottaa vaihtoehtoisia kasvustrategioita musiikkialalla toimiville pk-yrityksille 3–5 vuoden ajanjaksolle.

Tämä opinnäytetyö on toteutettu kvalitatiivisena tapaustutkimuksena, jossa tapausaineisto perustuu riippumattomaan levy-yhtiöön. Tutkimusaineisto on kerätty aikaisemmasta tutkimuskirjallisuudesta, musiikkialan raporteista ja neljästä teemahaastattelusta tapausyrityksen kahden edustajan kanssa. Tapausyrityksen kasvumahdollisuudet tunnistetaan SWOT-analyysillä, joka perustuu tapausyrityksen liiketoimintamalliin ja musiikkimarkkina-analyysiin. Mistä sitten ehdotetaan vaihtoehtoisia kasvupolkuja, jotka toteuttavat kyseisiä mahdollisuuksia kasvutavoitteiden perusteella.

Tutkimustulokset osoittavat kolme ehdotettua kasvuskenaariota, joiden tavoitteet suuntautuvat kasvuun, resursseihin sekä kasvun ja resurssien yhdistelmään. Ehdotettuja kasvustrategioita ovat paikallismarkkinoiden kehittäminen, kansainvälistyminen ja orgaaninen monipuolistaminen kasvusuuntautuneessa tavoitteessa, markkinoille tunkeutuminen ja paikallismarkkinoiden kehittäminen resurssisuuntautuneessa tavoitteessa sekä markkinoille tunkeutuminen, paikallismarkkinoiden kehittäminen, tuotekehitys ja orgaaninen monipuolistaminen kasvu- ja resurssisuuntautuneessa tavoitteessa.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [11585]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste