Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

World of Warcraft : a correlation between a virtual economy and real economy

Özsoy, Ayda (2022)

Katso/Avaa
ThesisFinal.pdf (2.068Mb)
Lataukset: 


Diplomityö

Özsoy, Ayda
2022

School of Engineering Science, Tietotekniikka

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022062148212

Tiivistelmä

MMORPG genre games have a very similar resemblance to real-life since they are based on a large-scale community of people co-existing in a virtual world. Virtual worlds behave parallel to the real world regarding economic factors, since there is a population that can support elaborate decision making while investigating an economy with a multitude of investment opportunities. This thesis aims to analyse patterns using MMORPG data and compare them to real life economical patterns that already have an established behaviour. The outcome of this thesis is a confirmation of analogous behaviour between the virtual and real-world economy.
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14435]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste