Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The differences in integrated marketing communication regarding internal combustion engine cars and ecological cars in Finland

Korkee, Martina (2022)

Katso/Avaa
Korkee_Julkaisuvalmis.pdf (541.5Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Korkee, Martina
2022

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022062148239

Tiivistelmä

The purpose of this Bachelor’s thesis is to examine, how the integrated marketing communication differs between ecological cars and internal combustion engine cars in Finland. The research is executed as a qualitative research and the empirical material is collected by interviewing two employees who work with marketing communication in different car companies. The pattern of the interviews is semi structured. The research method is content analysis and the research is done as a case-study.

The increase of the atmospheric greenhouse gases, that are caused by humans, induce the growth of the greenhouse effect, which means the increment of the climate change. This causes the growth of the average temperature of the climate. Internal combustion engine cars increase the carbon dioxide emissions advancing the global warming. Therefore, it is important that there are cars available with ecological energy sources on the markets, that release less of harmful emissions for the environment, during driving. The automotive industry is in transition due to the developing of alternative energy sources.

The research results show that detailed differences were found in the IMC regarding internal combustion engine cars and ecological cars. Different features are brought up in the marketing of different types of cars and some communication channels are considered more suitable for certain types of cars, even though the usage of them is not different.
 
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on tutkia sitä, miten integroitu markkinointiviestintä eroaa ekologisten autojen sekä polttomoottoriautojen välillä Suomessa. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena ja aineisto on kerätty haastattelemalla kahta autojen markkinointiviestinnän parissa työskentelevää työntekijää eri yrityksistä. Haastattelujen tyyli on puoli strukturoitu. Tutkimus metodina on sisällönanalyysi ja tutkimus on luonteeltaan tapaustutkimus.

Ihmisen aiheuttamien kasvihuonekaasujen pitoisuuden kasvu ilmakehässä aiheuttaa kasvihuoneilmiön voimistumisen eli ilmastonmuutoksen, jossa ilmaston keskilämpötila nousee. Perinteiset polttomoottori autot lisäävät osaltaan hiilidioksidipäästöjä, jotka edistävät ilmaston lämpenemistä. Tästä syystä on tärkeää, että markkinoilla on tarjolla myös ekologisia energialähteitä käyttäviä autoja, jotka vapauttavat ajon aikana vähemmän ympäristölle haitallisia päästöjä. Autoala onkin murroksessa vaihtoehtoisten energialähteiden kehittämisen myötä.

Tutkimuksen tuloksista selvisi, että integroidussa markkinointiviestinnässä löytyi yksityiskohtaisia eroja polttomoottoriautojen sekä ekologisten autojen välillä. Markkinoinnissa painotetaan eri ominaisuuksia eri autotyylien kohdalla ja jotkin viestintäkanavat koetaan helpommiksi eri autojen kohdalla, vaikka niiden käytössä ei ole juuri eroavaisuuksia.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [4960]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste