Marketing's effect on merger and acquisition process of a new market entry : case study : Bo LKV
Lauronen, Kristian (2022)
Pro gradu -tutkielma
Lauronen, Kristian
2022
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022062148279
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022062148279
Tiivistelmä
A successful internationalization process, notably for a start-up, requires a detailed strategy. However, due to a lack of resources, lack of credibility, and liability foreignness, small businesses face obstacles with their entry and post-entry strategies. The purpose of this thesis is to evaluate the factors that influence the M&A process in the example company and tend to develop a post-acquisition strategy for that company. The case company is a Finnish real estate firm that is looking for new market possibilities and methods for entry.
M&A has a lot of variables and takes long time. Even though the process has been studied previously, the market is still lacking the understanding of marketing’s contribution in the matter and how in a situation of a new market entry it should be implemented. Traditional internationalization theories are still heavily used in research on the internationalization process; however, they are lacking information about M&A as an entry method. This study aims to administer a comprehensive understanding of the market in question and take various internationalization and M&A research and theories into the centre of the strategy. Onnistunut kansainvälistymisprosessi, varsinkin start-upissa, vaatii kattavan strategian. Pienyritykset kohtaavat kuitenkin esteitä resurssien, uskottavuuden puutteen ja vastuun vuoksi. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on arvioida tekijöitä, jotka vaikuttavat M&A-prosessiin esimerkki yrityksessä ja kehittää yrityskaupan jälkeinen strategia kyseiselle yritykselle. Esimerkki yritys on suomalainen kiinteistöalan yritys, joka etsii uusia markkinamahdollisuuksia ja tapoja laajentaa.
M&A -prosessissa on paljon muuttujia ja se kestää kauan. Vaikka prosessia on tutkittu aiemminkin, markkinoilta puuttuu edelleen ymmärrys markkinoinnin asemasta ja siitä miten sitä tulisi toteuttaa uuden markkinoille tulon tilanteessa. Perinteisiä kansainvälistymisteorioita käytetään edelleen voimakkaasti kansainvälistymisprosessin tutkimuksessa, mutta ne ovat puutteellisia M&A -prosessin hyödyntämisessä. Tällä tutkimuksella pyritään hallitsemaan kokonaisvaltaista ymmärrystä kyseessä olevista markkinoista ja nostamaan strategian keskiöön erilaisia kansainvälistymiseen ja yritysjärjestelyyn liittyviä tutkimuksia ja teorioita.
M&A has a lot of variables and takes long time. Even though the process has been studied previously, the market is still lacking the understanding of marketing’s contribution in the matter and how in a situation of a new market entry it should be implemented. Traditional internationalization theories are still heavily used in research on the internationalization process; however, they are lacking information about M&A as an entry method. This study aims to administer a comprehensive understanding of the market in question and take various internationalization and M&A research and theories into the centre of the strategy.
M&A -prosessissa on paljon muuttujia ja se kestää kauan. Vaikka prosessia on tutkittu aiemminkin, markkinoilta puuttuu edelleen ymmärrys markkinoinnin asemasta ja siitä miten sitä tulisi toteuttaa uuden markkinoille tulon tilanteessa. Perinteisiä kansainvälistymisteorioita käytetään edelleen voimakkaasti kansainvälistymisprosessin tutkimuksessa, mutta ne ovat puutteellisia M&A -prosessin hyödyntämisessä. Tällä tutkimuksella pyritään hallitsemaan kokonaisvaltaista ymmärrystä kyseessä olevista markkinoista ja nostamaan strategian keskiöön erilaisia kansainvälistymiseen ja yritysjärjestelyyn liittyviä tutkimuksia ja teorioita.