How can a B2B professional services company signal sustainable value?
Veijalainen, Antti (2022)
Pro gradu -tutkielma
Veijalainen, Antti
2022
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022102763379
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022102763379
Tiivistelmä
This thesis paper investigates the ways how a B2B professional services company can signal sustainable value. In the process of answering this main question, the thesis examines the channels through which signaling is conducted, targeted stakeholders of signaling sustainable value, and the potential challenges related to it. The research is conducted as a qualitative case study of a professional services organisation and the data collection is executed with semi-structured themed interviews from four professionals chosen from the case company.
The findings of this thesis indicate that in professional services, it seems to be crucial to back up the company’s communications of sustainable value with concrete actions that show their true commitment and capability to creating sustainable value. Further, the findings show that sustainable value can be signaled, for instance, through the services for clients, doing cooperations, events, sustainability commitments and employee expertise. By applying these findings to professional services companies, they can avoid some of the possible signaling challenges, identified in the study, to signal sustainable value. In addition, the study provides new information to both the signaling and the sustainable value research. Tässä tutkimuksessa tarkastellaan keinoja, joilla B2B-asiantuntijapalveluyritys voi viestiä kestävää arvoa. Tähän tutkielman pääkysymykseen vastaamisen yhteydessä tarkastellaan signalointiin käytettäviä kanavia, kestävän arvon signaloinnin kohderyhmiä ja sen signalointiin mahdollisesti liittyviä haasteita. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena tapaustutkimuksena asiantuntijapalveluorganisaatiosta. Aineiston keruu on toteutettu neljän case-yrityksestä valitun ammattilaisen puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla.
Tutkimuksen havainnot indikoivat, että asiantuntijapalveluissa vaikuttaa olevan välttämätöntä tukea yrityksen kestävän arvon viestintää konkreettisilla toimilla, jotka osoittavat organisaation todellisen sitoutumisen ja kyvykkyyden kestävän arvo luomiseen. Lisäksi tutkimuksen tulokset osoittavat, että kestävää arvoa voidaan signaloida esimerkiksi palveluilla asiakkaille, oikeanlaisilla yhteistöillä, tapahtumilla, sitoutumisella kestävään kehitykseen ja työntekijöiden osaamisen kautta. Soveltamalla näitä havaintoja, asiantuntijapalveluyritykset voivat välttää osan kestävän arvon signaloinnissa mahdollisesti esiintyvistä haasteista, jotka tutkimuksessa identifioidaan. Lisäksi tutkimus antaa uutta tietoa sekä signalointi- että kestävän arvon tutkimusalueille.
The findings of this thesis indicate that in professional services, it seems to be crucial to back up the company’s communications of sustainable value with concrete actions that show their true commitment and capability to creating sustainable value. Further, the findings show that sustainable value can be signaled, for instance, through the services for clients, doing cooperations, events, sustainability commitments and employee expertise. By applying these findings to professional services companies, they can avoid some of the possible signaling challenges, identified in the study, to signal sustainable value. In addition, the study provides new information to both the signaling and the sustainable value research.
Tutkimuksen havainnot indikoivat, että asiantuntijapalveluissa vaikuttaa olevan välttämätöntä tukea yrityksen kestävän arvon viestintää konkreettisilla toimilla, jotka osoittavat organisaation todellisen sitoutumisen ja kyvykkyyden kestävän arvo luomiseen. Lisäksi tutkimuksen tulokset osoittavat, että kestävää arvoa voidaan signaloida esimerkiksi palveluilla asiakkaille, oikeanlaisilla yhteistöillä, tapahtumilla, sitoutumisella kestävään kehitykseen ja työntekijöiden osaamisen kautta. Soveltamalla näitä havaintoja, asiantuntijapalveluyritykset voivat välttää osan kestävän arvon signaloinnissa mahdollisesti esiintyvistä haasteista, jotka tutkimuksessa identifioidaan. Lisäksi tutkimus antaa uutta tietoa sekä signalointi- että kestävän arvon tutkimusalueille.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Software Sustainability by Design
Oyedeji, Shola
Acta Universitatis Lappeenrantaensis (Lappeenranta-Lahti University of Technology LUT, 05.12.2019)In our current world, software impacts almost everything; it connects people and forms the cornerstone for the economy, as such, has an impact on sustainability and the emerging sustainable development goals (SDGs). ... -
Vastuullisuusteemojen vaikutus elintarvikealan toimittajavalinnassa
Lindholm, Teemu (2021)Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on tutkia vastuullisuusteemojen vaikutusta elintarvikealan toimittajavalintaan. Tarkoituksena on selvittää, miten vastuullisuuden dimensiot ovat sidoksissa toimittajavalinnan ... -
Promoting sustainable development as a packaging manufacturer in the EU and the US regulatory environments
Pasonen, Jarno (2023)The global packaging industry is facing a phase of transformation. The amount of packaging waste should be reduced, as a significant part of, for example, the plastic waste in the seas originates from packaging, but many ...