Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring the individual and joint effects of founders' and managers' experiential knowledge on international opportunity identification

Faroque, Anisur R.; Ahmed, Farhad Uddin; Rahman, Mahabubur; Gani, Mohammad Osman; Mortazavi, Sina (2022-10-20)

Katso/Avaa
faroque_et_al_exploring_the_individual_aam.pdf (354.5Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 21.10.2023

Post-print / Final draft

Faroque, Anisur R.
Ahmed, Farhad Uddin
Rahman, Mahabubur
Gani, Mohammad Osman
Mortazavi, Sina
20.10.2022

Asian Business and Management

Springer Nature

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2022 Springer Nature Switzerland AG.
https://doi.org/10.1057/s41291-022-00204-3
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022120970233

Tiivistelmä

This study aims to examine the individual and interactive effects of the founder’s prior experience and managers’ foreign market knowledge on international opportunity identification by early internationalizing firms (EIFs). We draw on a sample of 332 small and medium-sized EIFs from a South Asian country, viz. from the Bangladeshi apparel industry. This study adopts a survey-based quantitative research approach. A hierarchical regression modeling technique is used to test the contingency hypotheses. The results demonstrate that founding entrepreneurs’ prior experience and managers’ experiential knowledge are strong predictors of international opportunity identification. While we hypothesized for the joint negative effects of founders’ prior experience and managers’ market knowledge on opportunity identification, the results were non-significant, thus partially supporting the assumptions of agency theory. Our study provides valuable empirical insights into and supports the role of founders’ prior experience and managers’ foreign market knowledge in investigating international opportunity identification.

Lähdeviite

Faroque, A.R., Ahmed, F.U., Rahman, M. et al. Exploring the individual and joint effects of founders' and managers' experiential knowledge on international opportunity identification. Asian Bus Manage (2022). https://doi.org/10.1057/s41291-022-00204-3

Alkuperäinen verkko-osoite

https://link.springer.com/article/10.1057/s41291-022-00204-3
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1166]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste