The effects of distance on Finnish food industry companies doing business in the South Korean market
Mattila, Ida (2022)
Kandidaatintutkielma
Mattila, Ida
2022
School of Business and Management, Kauppatieteet
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022121972492
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022121972492
Tiivistelmä
The objective of this bachelor’s thesis is to the explain the effect of distance through the four dimensions of distance. The effects are conducted on Finnish companies in the food industry that are doing cross-border activities or planning on entering the South Korean market.
The theoretical portion of this thesis consist of the concept of distance and its multiple dimensions in the context of international business as well as Hofstede’s cultural dimension. The empirical portion of this thesis has been conducted as a qualitative case study. The research material was collected through a semi-structured interview from Organization X, a Finnish public-sector operator. An organization that works on providing funding and internationalization services to companies planning or in the process of expanding globally.
The results of this thesis are based on the answers that were given on the effects of distance by the interviewee from Organization X. The results can be used to for Finnish companies in the food industry that are in the process of expanding into the South Korean market. Tämän kandidaatintutkielman tarkoitus on selittää etäisyyden vaikutukset eri dimensioiden kautta. Vaikutusta tutkitaan suomalaisiin elintarvikealan yrityksiin, jotka osallistuvat kansainväliseen toimintaan tai suunnittelevat Etelä-Korean markkinoille siirtymistä.
Tämän tutkielman teoreettinen osuus koostuu etäisyyden konseptista ja sen useasta dimensiosta kansainvälisen liiketoiminnan näkökulmasta sekä Hofsteden kulttuurillisista dimensioista. Tutkielman empiirinen osuus on toteutettu kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tutkimusmateriaali kerättiin Organisaatio X:n haastattelulla. Organisaatio X on suomalainen organisaatio, joka toimii julkisella sektorilla tarjoamalla rahoitusta ja kansainvälistymiseen liittyviä palveluita yrityksille, jotka suunnittelevat kansainvälistymistä.
Tämän tutkielman tulokset pohjautuvat organisaatio X:n vastauksiin liittyen etäisyyden vaikutuksiin. Tutkielman tuloksia voivat hyödyntää toiset suomalaiset elintarvikeyritykset, jotka pohtivat viennin aloittamista Etelä-Korean markkinoille.
The theoretical portion of this thesis consist of the concept of distance and its multiple dimensions in the context of international business as well as Hofstede’s cultural dimension. The empirical portion of this thesis has been conducted as a qualitative case study. The research material was collected through a semi-structured interview from Organization X, a Finnish public-sector operator. An organization that works on providing funding and internationalization services to companies planning or in the process of expanding globally.
The results of this thesis are based on the answers that were given on the effects of distance by the interviewee from Organization X. The results can be used to for Finnish companies in the food industry that are in the process of expanding into the South Korean market.
Tämän tutkielman teoreettinen osuus koostuu etäisyyden konseptista ja sen useasta dimensiosta kansainvälisen liiketoiminnan näkökulmasta sekä Hofsteden kulttuurillisista dimensioista. Tutkielman empiirinen osuus on toteutettu kvalitatiivisena tapaustutkimuksena. Tutkimusmateriaali kerättiin Organisaatio X:n haastattelulla. Organisaatio X on suomalainen organisaatio, joka toimii julkisella sektorilla tarjoamalla rahoitusta ja kansainvälistymiseen liittyviä palveluita yrityksille, jotka suunnittelevat kansainvälistymistä.
Tämän tutkielman tulokset pohjautuvat organisaatio X:n vastauksiin liittyen etäisyyden vaikutuksiin. Tutkielman tuloksia voivat hyödyntää toiset suomalaiset elintarvikeyritykset, jotka pohtivat viennin aloittamista Etelä-Korean markkinoille.