Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Consumer perception of ecolabels in fast fashion in Nordic countires : case Hennes & Mauritz

Heinonen, Ilona (2022)

Katso/Avaa
Bachelors thesis Heinonen Ilona.pdf (480.0Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Heinonen, Ilona
2022

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301162933

Tiivistelmä

The purpose of this bachelor’s thesis is to find and understand what a consumer’s perception and trust towards ecolabels is and how the existence of ecolabels affects the consumer’s purchase decision. The theoretical background of this bachelor’s thesis is based on the terminology and definitions of ecolabels, greenwashing, and fast fashion.

The empirical section is conducted by using a qualitative research method. For this empirical part, 16 participants were interviewed in Hennes & Mauritz (H&M) stores. Deductive content analysis was used on the transcript that was created from the interview material. The results from the analysis categorized and conceptualized the data from the interviews.

The results of this study show that consumer perception and opinions are often highly contradictory when compared to other consumers. The majority of consumers prefer products with an ecolabel even if they do not fully trust them to be factual. The price of the product has the biggest influence on the purchase decision. The purchase decision of consumers is affected also by the design of the product as well as the purpose.
 
Tämän kandidaatin tutkielman tarkoituksena on löytää ja ymmärtää millainen kuluttajien käsitys ja luottamus ympäristömerkkejä kohtaan sekä miten niiden olemassaolo vaikuttaa tuotteeseen liittyvään ostopäätökseen. Tutkielman teoriatausta perustuu ympäristömerkkien, viherpesun sekä pikamuodin termistöön sekä määritelmiin.

Tutkimuksen empiirinen osio on tuotettu laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Empiiristä osiota varten haastateltiin kuuttatoista osallistujaa Hennes & Mauritz (H&M) vaatekaupoissa. Haastattelut litteroitiin, joiden pohjalta luotiin deduktiivinen sisällönanalyysi. Tulokset, jotka saatiin analyysista, luokittelivat sekä konseptoivat haastatteluaineiston.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että kuluttajien mielipiteet ovat usein vaihtelevia. Enemmistö kuluttajista suosivat kuitenkin tuotteita, joissa on ympäristömerkki, vaikka kuluttaja ei täysin luotakaan ympäristömerkin todellisuuteen. Kuluttajien ostopäätökseen vaikuttaa eniten tuotteen hinta sekä tuotteen design ja käyttötarkoitus.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [4960]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste