Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kulttuurillisten erojen vaikutus yritysten markkinointiviestintään

Marttinen, Markus (2022)

Katso/Avaa
Marttinen_Markus.pdf (269.7Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintutkielma

Marttinen, Markus
2022

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301162938

Tiivistelmä

Tämän kandidaatintyön tarkoitus on tutkia kulttuurillisten erojen vaikutusta yritysten markkinointiviestintään. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena. Tutkimusta tehdään vertailemalla yritysten markkinointia eri kohdemaissa. Tutkimuksessa käytetään myös hyödyksi Geert Hofsteden kehittämää kulttuuriulottovuuksien teoriaa.Yritykset, joiden markkinointiviestintää eri maissa tutkitaan ovat Nike, Apple ja Toyota.

Aikaisemmat tutkimukset ovat jo havainneet, että kulttuurisilla eroilla on vaikutusta siihen, miten yritykset toteuttavat markkinointiviestintää eri maissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää tarkemmin mitkä kulttuurilliset tekijät aiheuttavat näkyvimmät muutokset yritysten markkinointiviestinnässä.

Tutkimuksen tulokset ovat samassa linjassa aiempien tutkimusten kanssa. Kulttuurilliset erot aiheuttavat muutoksia yritysten markkinointiviestintään. Tutkimuksen tuloksena huomattiin myös, että kulttuurillisten erojen vaikutukset yritysten markkinointiviestinnässä ovat pääosin visuaalisia.
 
This bachelor’s thesis aims to study the effects that cultural differences have on marketing communications of companies. The study is done using qualitative research methods. The study is done by comparing marketing communications of selected companies in different countries. The study also uses Geert Hofstede’s theory of cultural dimensions as a helpful tool. The chosen companies are Nike, Apple and Toyota.

Earlier studies have already shown that cultural differences have an effect on companies marketing communications in different countries. This study aims to find out more precisely what cultural differences have the most visible effect on the marketing communications of companies.

The results of the study are in line with earlier research. Cultural differences do have an effect on the marketing communications of companies. The research showed that most of the differences are purely visual.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [4964]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste