Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessment analysis: methods and implementation options for multiple-choice exams

Rintala, Annastiina (2023-01-23)

Katso/Avaa
rintala_assessment_analysis_final_draft.pdf (216.3Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Rintala, Annastiina
23.01.2023

International Journal of Innovation in Education

8

1

20-39

Inderscience

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2023 Inderscience
https://doi.org/10.1504/IJIIE.2023.128460
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301316672

Tiivistelmä

Automatic assessment can reduce teacher workload and offer flexibility for students, but if the teacher does not assess the exams manually, the teacher's view of the students' competence and exam-related behaviours will be meagre. This drawback can be mitigated through appropriate analytics. To support the design of an analytics module for an electronic assessment system, this paper investigates what kinds of analyses are useful for multiple-choice exams and how the analysis can be implemented. Three types of analysis were found useful: 1) descriptive statistics of exam answers; 2) analysis of errors in answers; and 3) analysis of students' exam-taking behaviours. Though these analyses are to some extent generalisable, analysis needs vary, for example, by time, exam type and user. Therefore, it is suggested that to enable user-specific analyses in a resource-efficient manner, assessment software providers should facilitate access to assessment data in a structured format.

Lähdeviite

Rintala, A. (2023). Assessment analysis: methods and implementation options for multiple-choice exams. International Journal of Innovation in Education, vol. 8, issue 1. pp. 20-39. DOI: 10.1504/IJIIE.2023.128460

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1670]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste