Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Harnessing social media business affordances for internationalisation: multiple case study of small and medium-sized enterprises

Vanninen, Heini; Mero, Joel; Glavas, Charmaine (2023-02-02)

Katso/Avaa
vanninen_et_al_harnessing_social_final_draft.pdf (122.5Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 03.02.2024

Post-print / Final draft

Vanninen, Heini
Mero, Joel
Glavas, Charmaine
02.02.2023

International Journal of Export Marketing

5

2

141-162

Inderscience

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© 2023 Inderscience
https://doi.org/10.1504/IJEXPORTM.2022.10048615
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023021627542

Tiivistelmä

This study examines how small and medium-sized enterprises (SMEs) leverage social media affordances in their internationalisation pursuits. A multiple case study of eight SMEs representing business-to-business and business-to-consumer firms from Australia and Finland reveals that social media affordances are used for internationalisation pursuits via three core activities: 1) generation of market intelligence; 2) marketing communications; 3) relationship marketing. Furthermore, when conducting these activities, SMEs were found to employ either firm-centric or market-centric logic that led to the identification of six unique social media business affordances. The study contributes to theory by demonstrating how social media business affordances are harnessed for internationalisation and showing the implications of firm-centric and market-centric logics in the execution of social media activities.

Lähdeviite

Vanninen, H., Mero, J., Glavas, C. (2023). Harnessing social media business affordances for internationalisation: multiple case study of small and medium-sized enterprises. International Journal of Export Marketing, vol. 5, issue 2. pp. 141-162. DOI: 10.1504/IJEXPORTM.2022.10048615

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1140]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste