Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring the effects of digital business strategies and technology scanning on company performance

Saunila, Minna; Ukko, Juhani; Nasiri, Mina; Rantala, Tero; Sore, Sariseelia (2023-03-10)

Katso/Avaa
saunila_et_al_exploring_the_aam.pdf (495.4Kb)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 11.03.2024

Post-print / Final draft

Saunila, Minna
Ukko, Juhani
Nasiri, Mina
Rantala, Tero
Sore, Sariseelia
10.03.2023

79-90

Routledge

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© The Authors
https://doi.org/10.4324/9781003184638-6
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023032032470

Tiivistelmä

Digital technologies play an important role in ensuring the competitiveness of technology brands. However, such technologies can pose great challenges to companies, particularly when the adoption of connected products, services, and operations requires businesses to implement new strategies. Moreover, the mechanisms through which digital business strategies contribute to company performance are empirically under-researched. To address this research gap, this chapter studies the relations between digital business strategy, technology scanning, and performance in the small and medium-sized enterprise (SME) context. The data were collected using a survey administered to SMEs in Finland. The results show that a digital business strategy alone negatively affects company performance. However, technology scanning acts as a mediator in the relation between digital business strategy and company performance. The chapter improves our understanding of digital transformation by showing that a digital business strategy can positively impact company performance via technology scanning.

Lähdeviite

Saunila, M., Ukko, J., Nasiri, M., Rantala, T., Sore, S. (2023). Exploring the effects of digital business strategies and technology scanning on company performance. In: Kucharska, W. & Lechman, E. (eds.) Technology Brands in the Digital Economy. Routledge. DOI: 10.4324/9781003184638-6

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1166]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste