Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Perceived switching costs in a social network site : case Facebook

Viitikko, Juuso (2023)

Katso/Avaa
Perceived Switching Costs in a Social Network Site, Case Facebook.pdf (2.313Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Viitikko, Juuso
2023

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023050239899

Tiivistelmä

Social network sites are services with network externalities where, according to previous research, the number of users is a source of switching costs. Furthermore, in previous studies, switching costs have been found to increase loyalty towards the service and reduce users' intention to switch from the current service to another service. This study examines the sources of switching costs among social network site users and the impact of switching costs on users' intentions to switch from the current service to another service. The study was conducted as a quantitative study and Finnish Facebook users answered it. This study extends previous studies by using indirect and direct network externalities and a range of switching cost factors as possible switching costs in the same study. The results of the study partially differ from previous studies.
 
Sosiaaliset verkkosivustot ovat verkostovaikutteisia palveluita, joissa käyttäjämäärä on aikaisemman tutkimuksen mukaan vaihtokustannuksien lähde. Aikaisemmissa tutkimuksissa vaihtokustannuksien on puolestaan havaittu lisäävän lojaalisuutta palvelua kohtaan ja vähentävän käyttäjien aikomusta vaihtaa nykyisestä palvelusta toiseen palveluun. Tämä tutkimus selvittää vaihtokustannusten lähteitä sosiaalisen verkkosivuston käyttäjien parissa sekä vaihtokustannusten vaikutusta käyttäjien aikeisiin vaihtaa nykyisestä palvelusta toiseen palveluun. Tutkimus on tehty kvantitatiivisena tutkimuksena ja siihen ovat vastanneet suomalaiset Facebook käyttäjät. Tämä tutkimus laajentaa aikaisempia tutkimuksia ottamalla epäsuoran ja suoran verkostovaikutteisuuden sekä joukon vaihtokustannuksia huomioon mahdollisina vaihtokustannuksina samassa tutkimuksessa. Tutkimuksen tulokset osittain poikkeavat aikaisemmista tutkimuksista.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14069]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste