Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Enhancing multichannel retail strategy : the role of product information in children’s toy category

Ruusu, Maria (2023)

Katso/Avaa
Pro gradu tutkielma_Ruusu_Maria.pdf (983.0Kb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Ruusu, Maria
2023

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20231003138544

Tiivistelmä

The aim of this study was to investigate the role of product information in both online and offline retail channels, focusing on the children’s toy category. It explores how customers search for product information, identifies the key attributes of toy product information, and proposes technologies for integrating product information across multiple channels. The qualitative research was conducted using exploratory method and abductive reasoning. The empirical data was collected through six semi-structured interviews of the commissioner company’s stakeholders and a survey.

The findings conclude and explain why product information is a key element of the multichannel strategy, especially as part of the e-commerce. In addition, the findings describe main toy product attributes online and discover factors that affect parent’s purchasing decisions in physical stores. Lastly, technologies to integrate toy product information across channels were recommended.
 
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää tuotetiedon roolia sekä verkkokaupassa että kivijalkaliikkeessä keskittyen lasten lelukategoriaan. Tutkimuksessa tutkitaan kuinka asiakkaat etsivät tuotetietoja, tunnistetaan lelutuotetietojen keskeisiä ominaisuuksia ja ehdotetaan teknologioita tuotetietojen integroimiseksi kivijalkaliikkeisiin. Kvalitatiivisessa tutkimuksessa käytettiin tutkivia menetelmiä ja abduktiivista päättelyä. Empiirinen aineisto kerättiin haastattelemalla kuutta henkilöä toimeksiantoyrityksen sidosryhmästä puolistrukturoidulla haastattelulla ja ulkoisella kyselyllä.

Tulokset selittävät miksi tuotetieto on monikanavaisen strategian keskeinen osa, erityisesti osana verkkokauppaa. Lisäksi havainnot kuvaavat tärkeimpiä lelutuotteiden ominaisuuksia verkossa ja löytävät tekijöitä, jotka vaikuttavat vanhempien ostopäätökseen kivijalkamyymälässä. Lopuksi suositeltiin teknologioita lelutuotetietojen integroimiseksi eri kanavien välillä.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14435]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste