Development of digital teaching platform to teach CCU-application
Tuviala, Esa (2023)
Diplomityö
Tuviala, Esa
2023
School of Energy Systems, Ympäristötekniikka
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20231121148050
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20231121148050
Tiivistelmä
The aim of this Master's thesis is to find from the literature what aspects needs to be considered when developing a digital teaching platform to teach CCU-application. These aspects includes learning theory, teaching methods, materials, student’s motivation, prerequisites, learning paths and evaluation methods. Modifiability of the digital teaching platform was considered in the study as well. Other aim of this thesis is to examine how the sustainability of digital teaching platforms can be assessed.
This thesis goes through what is the role of textile and chemical industry in the global climate change and how their emissions can be mitigated utilizing CCU technologies. The basics of the CCU are covered as the digital teaching platform introduces them to the students.
Case study will examine three digital teaching platforms and analyse their advantages and issues. Bloom’s taxonomy will be utilized to analyse the assessment methods. The results of this analysis will be used with the information from literature to determine what aspects should be considered when developing digital teaching platform. SWOT analysis on digital teaching platforms will be drawn from the results. Data analysis will be conducted to study if intrinsic motivation correlates with the course grade. Tämän diplomityön tavoitteena on löytää kirjallisuudesta asiat, jotka täytyy ottaa huomioon, kun kehitetään digitaalinen oppimisalusta CCU-applikaation opettamiseen. Oppimisteoria, opetusmetodit, opetusmateriaalit, oppilaiden motivaatio ja sen ylläpito, oppilaiden esitiedot, oppimispolut sekä oppilaiden arvostelumetodit vaikuttavat digitaalisen oppimisalustan kehittämiseen. Oppimisalustan muunneltavuus on tärkeä tekijä alustan eliniän turvaamiseksi. Tämä työ myös kartoittaa tavat, joilla digitaalisen oppimisalustan kestävyyttä voidaan mitata.
Tämä työ käy läpi tekstiili- ja kemikaaliteollisuuden osuuden ilmastonmuutoksessa ja miten tätä osuutta voidaan pienentää hyödyntäen CCU-teknologioita. CCU-teknologioiden perusteet käydään läpi, koska tuleva oppimisalusta tulee esittelemään aiheen opiskelijoille.
Työn case-osio analysoi kolmen eri digitaalisen oppimisalustan hyvät ja kehitettävät puolet. Bloomin taksonomian avulla analysoidaan kuinka alustat arvioivat opiskelijoiden osaamista. Tuloksia ja kirjallisuutta hyödynnetään määrittämään miten digitaalinen oppimisjärjestelmä tulisi kehittää ja mitkä ovat ne aspektit, jotka tulee ottaa huomioon kehitystyössä. SWOT-analyysi tehdään digitaalisille oppimisalustoille. Työssä tehtiin myös data-analyysi, miten oppilaan sisäinen motivaatio korreloi arvosanan kanssa.
This thesis goes through what is the role of textile and chemical industry in the global climate change and how their emissions can be mitigated utilizing CCU technologies. The basics of the CCU are covered as the digital teaching platform introduces them to the students.
Case study will examine three digital teaching platforms and analyse their advantages and issues. Bloom’s taxonomy will be utilized to analyse the assessment methods. The results of this analysis will be used with the information from literature to determine what aspects should be considered when developing digital teaching platform. SWOT analysis on digital teaching platforms will be drawn from the results. Data analysis will be conducted to study if intrinsic motivation correlates with the course grade.
Tämä työ käy läpi tekstiili- ja kemikaaliteollisuuden osuuden ilmastonmuutoksessa ja miten tätä osuutta voidaan pienentää hyödyntäen CCU-teknologioita. CCU-teknologioiden perusteet käydään läpi, koska tuleva oppimisalusta tulee esittelemään aiheen opiskelijoille.
Työn case-osio analysoi kolmen eri digitaalisen oppimisalustan hyvät ja kehitettävät puolet. Bloomin taksonomian avulla analysoidaan kuinka alustat arvioivat opiskelijoiden osaamista. Tuloksia ja kirjallisuutta hyödynnetään määrittämään miten digitaalinen oppimisjärjestelmä tulisi kehittää ja mitkä ovat ne aspektit, jotka tulee ottaa huomioon kehitystyössä. SWOT-analyysi tehdään digitaalisille oppimisalustoille. Työssä tehtiin myös data-analyysi, miten oppilaan sisäinen motivaatio korreloi arvosanan kanssa.