Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Expectations for young job applicants’ digital identity related to company’s social media brand development strategies

Happonen, Ari; Manninen, Laura; Hirvimäki, Marika; Nolte, Alexander (2021-11-10)

Katso/Avaa
Happonen et al 2022.pdf (296.9Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Happonen, Ari
Manninen, Laura
Hirvimäki, Marika
Nolte, Alexander
10.11.2021

Small Enterprise Research

29

2

87-108

Routledge

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
@Routletge
https://doi.org/10.1080/13215906.2021.2000482
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20231129150007

Tiivistelmä

It is common for SMEs to include their employees’ social media image and followers in their brand development strategy. Thus, they consequently also make the social media image and followers of prospective employees’ part of their recruitment strategy. However, most students have not yet noticed this trend and are primarily focusing on goals set by their education programmes without focusing on the potential marketability of their own social media image. To address this gap, we conducted a literature review and interviewed representatives from recruiting companies. Our findings reveal that growth-oriented companies seek applicants with an excellent individual brand image because they perceive it as an indication for future gains in this regard. Moreover, we also found that companies should support new applicants’ skills in their orientation process, especially social media branding because it will help them align with the company’s brand vision.

Lähdeviite

Ari Happonen, Laura Manninen, Marika Hirvimäki & Alexander Nolte (2022) Expectations for young job applicants’ digital identity related to company’s social media brand development strategies, Small Enterprise Research, 29:2, 87-108, DOI: 10.1080/13215906.2021.2000482

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1675]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste