Challenges of converting outsourced product to inhouse manufacturing : a case study for corporate’s manufacturing unit
Viljakainen, Kalle (2024)
Diplomityö
Viljakainen, Kalle
2024
School of Energy Systems, Konetekniikka
Kaikki oikeudet pidätetään.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024110790009
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024110790009
Tiivistelmä
CO2 emission targets have emerged as a crucial strategic objective for companies, shaping their operations both in manufacturing and at the customer interface. This has created a need for businesses to adapt their existing processes by developing tailored strategies and organizing their internal functions to meet these demands, both in current operations and during the introduction of new products. The objective of this thesis was to identify the development needs arising from these areas, as highlighted through the research. The study was conducted for the tap manufacturing unit of Villeroy & Boch Gustavsberg AB, with the aim of transitioning the production of outsourced kitchen taps to in-house manufacturing.
The results show that the increasing regulations and market demands on CO2 emissions are challenging every department of the company. Current production is optimized for a specific manufacturing method, focusing on modular production rotation. This study will allow the company to focus on key areas of development that will in the future allow a better response to product changes, both in terms of product development and manufacturing. The results of the study have been verified through a separate research questionnaire survey and interviews with the experts of the company. CO2-päästötavoitteet ovat muodostuneet yrityksille keskeiseksi strategiseksi tavoitteeksi, joka ohjaa toimintaa niin valmistuksessa kuin asiakasrajapinnassa. Tämä luo yritykselle tarpeen muovata tämänhetkistä toimintaa kehittämällä omia lähestymistapoja sekä organisoida sisäisiä toimintojaan vastaamaan kyseistä tarvetta niin nykyisessä toiminnassaan kuin uusien tuotteiden jalkauttamisessa. Tämän diplomityön tavoitteena oli tunnistaa näiden osa-alueiden aiheuttamat kehitystarpeet määriteltyjen tutkimuskohteiden kautta. Tutkimus tehtiin Villeroy & Boch Gustavsberg Ab:n hanatehtaalle, jonka tavoite on siirrättää ulkoistettujen keittiöhanojen valmistus omaksi tuotannoksi.
Tutkimustulokset osoittavat, että tiukentuvat määräykset ja markkinoiden vaatimukset CO2-päästöjen osalta asettavat haasteita yritykselle jokaiselle osastolle. Tämänhetkinen tuotanto on optimoitu tietylle valmistusmetodille, joka keskittyy modulaariseen tuotantorotaatioon. Tämän tutkimuksen pohjalta yritys pystyy keskittymään keskeisiin kehitysosa-alueisiin, jotka jatkossa mahdollistavat paremman vastineen tuotemuutoksille niin tuotekehityksen kuin valmistuksen osalta. Tutkimuksen tulokset on todennettu erillisellä tutkimuskyselyllä sekä yrityksen asiantuntijahaastatteluilla.
The results show that the increasing regulations and market demands on CO2 emissions are challenging every department of the company. Current production is optimized for a specific manufacturing method, focusing on modular production rotation. This study will allow the company to focus on key areas of development that will in the future allow a better response to product changes, both in terms of product development and manufacturing. The results of the study have been verified through a separate research questionnaire survey and interviews with the experts of the company.
Tutkimustulokset osoittavat, että tiukentuvat määräykset ja markkinoiden vaatimukset CO2-päästöjen osalta asettavat haasteita yritykselle jokaiselle osastolle. Tämänhetkinen tuotanto on optimoitu tietylle valmistusmetodille, joka keskittyy modulaariseen tuotantorotaatioon. Tämän tutkimuksen pohjalta yritys pystyy keskittymään keskeisiin kehitysosa-alueisiin, jotka jatkossa mahdollistavat paremman vastineen tuotemuutoksille niin tuotekehityksen kuin valmistuksen osalta. Tutkimuksen tulokset on todennettu erillisellä tutkimuskyselyllä sekä yrityksen asiantuntijahaastatteluilla.