Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Battery system architecture and dimensioning for urban track system

Hou, Xinyu (2025)

Katso/Avaa
bachelorthesis_HOU_XINYU.pdf (789.7Kb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Hou, Xinyu
2025

School of Energy Systems, Sähkötekniikka

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025050939471

Tiivistelmä

With the acceleration of urbanization, urban traffic congestion and environmental pollution problems have become increasingly prominent. This paper proposes a dual-battery system architecture suitable for urban rail transit, which consists of a drive battery and an auxiliary battery. Through functional division and good optimization, the system efficiency and reliability are improved. The drive battery powers the cabin drive unit and charges the auxiliary battery. The auxiliary battery provides a stable 24V voltage for the traction control system and other auxiliary equipment. Through Simulink modeling and simulation, the system achieves a stable 24V output at a 60-100V input. The battery life is extended by controlling the battery power and the battery utilization is improved through regenerative braking technology.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6218]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste