Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen B2B-palveluyrityksen brändin rakentamisessa

Naukkarinen, Erkka (2025)

Katso/Avaa
Kandidaatintutkielma_Erkka_Naukkarinen.pdf (1.706Mb)
Lataukset: 


Kandidaatintyö

Naukkarinen, Erkka
2025

School of Engineering Science, Tuotantotalous

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025051341186

Tiivistelmä

Työssä perehdytään miten sosiaalista mediaa ja sisältömarkkinointia voidaan hyödyntää B2B-yrityksen brändin rakentamisessa. Tutkielmassa keskitytään sisältömarkkinoinnin ja brändinhallinnan alueille sosiaalisessa mediassa palveluyritysten näkökulmasta. Tätä varten tarkastellaan eri sosiaalisen median kanavien käyttötarkoituksia ja soveltuvuutta sisältömarkkinoinnissa ja asiantuntijabrändin kehittämisessä.

Tutkimuksen case yrityksenä hyödynnetään B2B-asiakashankintaan erikoistunutta yritystä. Pohditaan kannattaako kyseisen yrityksen hyödyntää sisältömarkkinointia sosiaalisessa mediassa luotettavan asiantuntijabrändin rakentamiseksi. Tutkimuksen teoriaosuus perustuu aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja tutkimuksiin. Tutkielmassa keskitytään sisältömarkki-noinnin ja brändinhallinnan alueille sosiaalisessa mediassa palveluyritysten näkökulmasta. Tätä varten tarkastellaan eri sosiaalisen median kanavien käyttötarkoituksia ja soveltuvuutta sisältömarkkinoinnissa ja asiantuntijabrändin kehittämisessä. Empiiriseen osuuteen vaikuttaa oma kokemus B2B-asiakashankintayrityksen jäsenenä.

Brändin kehittämisen lisäksi todetaan lopuksi, että Yritys X:n on kannattavaa lähteä toteuttamaan strategista sisältömarkkinointia oman myynnin tueksi rakentamalla yrityksen asiantuntijabrändiä ja hankkimaan asiakaskohtaamisia sisältöstrategian mukaisesti.
 
This thesis explores how social media and content marketing can be utilized in building the brand of a B2B service-based company. The focus is on content marketing and brand management in social media from the perspective of service-based companies. The study examines the purposes and suitability of different social media channels in content marketing and in developing a brand image of an expert.

This research utilizes a case study based on a company specialized in B2B customer acquisition. The research considers whether it is beneficial for this company to use content marketing in social media to build a credible expert brand. The theoretical part of the study is based on relevant literature and previous research. The empirical part is influenced by the author’s own experience as a member of a B2B customer acquisition company.

In addition to brand development, the conclusion is that it is beneficial for Company X to implement strategic content marketing to support its sales by building an expert brand image and generating customer encounters according to a content strategy.
 
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkintojen opinnäytetyöt [6423]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste