Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A qualitative research on usability of artificial intelligence in education

Chakma, Mitesh (2025)

Katso/Avaa
Mastersthesis_Chakma_Mitesh.pdf (730.3Kb)
Lataukset: 


Diplomityö

Chakma, Mitesh
2025

School of Engineering Science, Tietotekniikka

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025061063721

Tiivistelmä

This thesis explores the responsible use of artificial intelligence (AI) in education, focusing on the usability, accessibility, and data privacy of generative AI tools such as ChatGPT and Microsoft Co-Pilot. As educational institutions increasingly adopt AI to support learning, critical questions arise around how students interact with these tools and the ethical considerations they present. Through qualitative research involving interviews with university students in Finland and Bangladesh, this study investigates the opportunities and challenges posed by AI integration in academic contexts.

The findings reveal that while AI tools offer significant benefits in enhancing learning efficiency and access to information, issues such as over-reliance, limited understanding of AI functionality, digital inequality, and privacy concerns present serious obstacles to their responsible use. Furthermore, disparities in infrastructure and AI literacy between students in different countries underscore the need for inclusive and equitable implementation strategies.

This research highlights the importance of promoting AI awareness, developing supportive policies, and designing educational tools that align with ethical standards. It concludes with recommendations for fostering responsible AI use that enhances, rather than compromises, educational integrity and equity.
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14080]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste