Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Understanding Student Engagement in AI-Powered Online Learning Platforms: A Narrative Review of Key Theories and Models

Garcia, Manuel B; Goi, Chai Lee; Shively, Kate; Maher, Damian; Rosak-Szyrocka, Joanna; Happonen, Ari; Bozkurt, Aras; Damaševičius, Robertas (2024)

Katso/Avaa
Garcia_et_al_2024_Understanding.pdf (406.0Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Garcia, Manuel B
Goi, Chai Lee
Shively, Kate
Maher, Damian
Rosak-Szyrocka, Joanna
Happonen, Ari
Bozkurt, Aras
Damaševičius, Robertas
2024
IGI Global

School of Engineering Science

Kaikki oikeudet pidätetään.
© IGI Global
http://dx.doi.org/10.4018/979-8-3693-5633-3.ch001
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025062372762

Tiivistelmä

Online learning has become fundamental to modern academic and professional development. Amidst its widespread adoption, there is increasing integration of artificial intelligence (AI) to enhance the learning experience. Understanding student engagement within these AI-powered digital platforms is crucial, as it directly influences learning outcomes and satisfaction. This chapter provides a narrative review of key theories and models essential for analyzing engagement in virtual learning contexts. Particularly, it focuses on constructivist learning theory, social learning theory, cognitive load theory, flow theory, technology acceptance model, self-determination theory, cognitive theory of multimedia learning, and feedback intervention theory. By examining these frameworks through an epistemological lens, the chapter explores how knowledge acquisition, cognitive processing, and social learning principles interact within AI-enhanced educational contexts. The insights reported here can serve as a guide for optimizing AI to maximize student involvement and educational efficacy.

Lähdeviite

Garcia, M. B., Goi, C. L., Shively, K., Maher, D., Rosak-Szyrocka, J., Happonen, A., Bozkurt, A., & Damaševičius, R. (2024). Understanding Student Engagement in AI-Powered Online Learning Platforms: A Narrative Review of Key Theories and Models. In A. Gierhart (Ed.), Cases on Enhancing P-16 Student Engagement With Digital Technologies, pp. 1-30. DOI: 10.4018/979-8-3693-5633-3.ch001

Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1590]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste