Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Categorizing indie game communities : the role of the developer and examination of promotional activities

Lundgren, Anna (2025)

Katso/Avaa
mastersthesis_lundgren_anna.pdf (1.847Mb)
Lataukset: 


Pro gradu -tutkielma

Lundgren, Anna
2025

School of Business and Management, Kauppatieteet

Kaikki oikeudet pidätetään.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025070176523

Tiivistelmä

The aim of this study was to understand indie game communities and the activity that happens in them, especially placing emphasis on indie game developers and their promotional activities. Utilizing a qualitative thematic analysis, the data collected from different game developers and their activity in indie game communities were divided into the categories of promotion, update announcements, asking for feedback, listening to feedback, pushback, Q&A, casual conversation, and moderator work.

Indie game community activity can be categorized into three categories of mature, active, and agitated communities, while the participants can be categorized into moderators, volunteers, regular participants, and lurkers. Developers can be categorized into community managers, promoters, developer-moderators, regular participants, and lurkers.

For promotional activities in indie game communities, developers can post previews of upcoming content, promote game-related community events and challenges, post Q&As, announce opportunities to purchase game-related merchandise, and promote other social media accounts related to the developer or the game, for example.

The findings contribute to existing research of video game marketing by expanding the understanding of indie game communities, and the categorization of the indie game communities and developers helps to bring structure to the space.
 
Tutkimuksen tavoitteena oli ymmärtää indie-peliyhteisöjä ja niissä tapahtuvia keskusteluja, erityisesti huomioiden indie-pelinkehittäjien toimintaa ja heidän käyttämiään markkinointikeinoja. Laadullista sisällönanalyysiä ja teemoittelua käyttämällä eri pelinkehittäjien ja heidän indie-peliyhteisössänsä tapahtuvasta toiminnasta kerätty data jaettiin kategorioihin markkinointi, päivitysten julkistaminen, palautteen pyytäminen, palautteen kuunteleminen, vastaisku, kysymys ja vastaus, satunnainen keskusteleminen ja moderaattorityö.

Indie-peliyhteisöt voidaan lajitella kolmeen luokkaan: kypsät, aktiiviset ja kiihtyneet yhteisöt. Peliyhteisöjen osallistujat voidaan lajitella moderaattoreiksi, vapaaehtoisiksi, perusosallistujiksi ja katselijoiksi. Kehittäjät voidaan luokitella yhteisön hallinnoijiksi, markkinoijiksi, kehittäjämoderaattoreiksi, perusosallistujiksi ja katselijoiksi.

Indie-peliyhteisöjen markkinointitoiminnassa kehittäjät voivat esimerkiksi julkaista esikatseluita tulevasta sisällöstä, järjestää peliin liittyviä yhteisötapahtumia ja haasteita, järjestää kysymys ja vastaus -keskusteluja, ilmoittaa mahdollisuuksista ostaa peliin liittyviä tuotteita sekä mainostaa muita pelinkehittäjän tai peliin liittyviä sosiaalisen median tilejä.

Tulokset laajentavat olemassa olevaa videopelien markkinointitutkimusta ja ymmärrystä indie-peliyhteisöistä.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [14178]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Yhteisölliset verkkopalvelut – kirjallisuuskatsaus 

    Huhtiniemi, Pauli (2016)
    Tämän työn tavoitteena on toimia johdantona yhteisöllisen verkkopalvelun käsitteeseen ja selvittää, mitä yhteisöllisellä verkkopalvelulla tarkoitetaan ja miten sen rakennetta voidaan kuvata. Lisäksi tavoitteena ...
  • Työhyvinvointi yhteisöllisyyden näkökulmasta : asiantuntijaorganisaation tapaustutkimus 

    Koivumaa, Kata (2023)
    Tämän pro gradu – tutkimuksen tavoitteena oli tutkia case -organisaation työhyvinvointia yhteisöllisyyden näkökulmasta tarkasteltuna. Tutkimuksessa selvitetään henkilöstön kokemusta työhyvinvoinnista – tarkastelu mallina ...
  • Developing a strong brand community for mobile massively multiplayer online role-playing games on social media 

    Nguyen, Thi Thuy Linh (2024)
    The research aims to investigate the key strategies and dynamics to develop a vibrant social media-based brand community (SMBC) for mobile Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPG). Despite their relevance ...
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste