Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Tieteelliset julkaisut
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Competency-Based Curriculum Content Design for Complex B2B Sales in Higher Education Institutions

Cardinali, Silvio; Giovannetti, Marta; Hautamäki, Pia; Jensen Burgdorff, Karina (2025-03-25)

Katso/Avaa
cardinali_et_al_a_competency-based_curriculum_content_design_aam.pdf (152.8Kb)
Lataukset: 


Post-print / Final draft

Cardinali, Silvio
Giovannetti, Marta
Hautamäki, Pia
Jensen Burgdorff, Karina
25.03.2025

Journal of Marketing Education

SAGE Publications

School of Business and Management

Kaikki oikeudet pidätetään.
© The Author(s) 2025
https://doi.org/10.1177/02734753251322946
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20251027103462

Tiivistelmä

Sales education has evolved significantly due to trends such as sales transformation, hybrid sales, and the growing relevance of sales in complex digital markets. However, there is a lack of comprehensive educational research that can propose curriculum designs based on the most relevant competencies for the industry and help respond to recent challenges in competitive and technological terms. This study adopts a competence-based and multi-stakeholder perspective to investigate emerging competencies in complex selling and implement a curriculum design model for sales. It examines the literature and gathers insights from both sales scholars and business stakeholders to put forward a comprehensive set of competencies and a curriculum content proposal for universities. The results reveal that sales professionals should have strategic value creation, advanced business negotiation, and advanced interpersonal and intrapersonal competencies. The findings of our study and the proposed curriculum content provide a basis for future research on sales education and applications in universities.

Lähdeviite

Cardinali, S., Giovannetti, M., Hautamäki, P., & Burgdorff Jensen, K. (2025). A Competency-Based Curriculum Content Design for Complex B2B Sales in Higher Education Institutions. Journal of Marketing Education, 0(0). https://doi.org/10.1177/02734753251322946

Alkuperäinen verkko-osoite

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/02734753251322946
Kokoelmat
  • Tieteelliset julkaisut [1670]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste