Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • LUTPub
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tuotteen liiketoimintasuunnitelman tiedonhallintaprosessi

Levänen, Pasi Petteri (2006)

Aineistoon ei liity tiedostoja.


Diplomityö

Levänen, Pasi Petteri
2006

Näytä kaikki kuvailutiedot

Tiivistelmä

Työn tavoitteena oli tarkentaa uuden tuotteen liiketoimintasuunnitelman laadintaprosessia. Yrityksen käyttämän liiketoimintasuunnitelman formaatin suhteen oli kehittämistarpeita ja liiketoimintasuunnitelman tiedonhallintaprosessi tuli kuvata.

Työn teoriaosassa käsiteltiin tuotekehitysprosessia ja tuotteen liiketoimintasuunnitelmaa yleisesti. Käytännön osassa perehdyttiin yrityksen tuotekehitysprosessiin, kuvattiin tuotteen liiketoimintasuunnitelman laatimisprosessi uudistettujen ohjeiden mukaisesti sekä laadittiin uudelle tuotteelle liiketoimintasuunnitelma.

Työn tuloksena liiketoimintasuunnitelman laatimista tarkennettiin sekä tunnistettiin tärkeimmät laatimisessa tarvittavat tietolähteet ja vastuut. Uudelle tuotteelle laaditun liiketoimintasuunnitelman avulla saatiin selvitettyä tuotteen hyödyt, kustannukset, myyntivolyymi sekä kannattavuus. Prosessin käyttöönotto on alkamassa.
 
The goal of the thesis was to improve the process of creating a business plan for a new product. The business plan format used in the company needed some enhancement and the data management process for the business plan needed to be described.

In the theory section, the product development process and the business plan are discussed in general. In the practicalsection, the product development process used in the company was studied and the process to create a new business plan was described according to the renewed instructions. Finally, a business plan for a new product was created.

As a result, the business plan creation process was fine-tuned and the major information sources and responsibilities of the process were identified. The created business plan provides information about the benefits, costs, sales volume and profitability of the product. The implementation of the process is beginning.
 
Kokoelmat
  • Diplomityöt ja Pro gradu -tutkielmat [13854]
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetKoulutusohjelmaAvainsanatSyöttöajatYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
LUT-yliopisto
PL 20
53851 Lappeenranta
Ota yhteyttä | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste