Korkeapainehöyryputkiston kannakoinnin muutostyön tuotteistaminen
Parsama, Teppo (2006)
Tiivistelmä
Teollisuusyritysten kunnossapitostrategioiden muuttuessa enemmän ennakoivan kunnossapidon suuntaan, avaase teollisuuspalveluille uusia mahdollisuuksia. Nykyisin yksi menestyvän yrityksen lähtökohdista on kehittää tuotettaan asiakaslähtöisesti. Yrityksen täytyy luoda toimintatapoja, joilla tietoa asiakkaiden tarpeista pystytään keräämään.
Työssä käsitellään asiakastarvekartoituksen vaiheet korkeapainehöyryputkiston muutosyön kehittämistä varten. asiakastarvekartoitukseen valitaan menetelmät niin tiedon hankintaa kuin analysointia varten. Asiakastarvekartoituksessa ei huomioida ainoastaan asiakasta, vaan siinä huomioidaan myös yrityksen itsensä sekä muiden osapuolten, kuten viranomaisten, vaikutus tuotteeseen. Asiakastarvekartoituksen avulla saadaan muutostyölle asetettua konkreettisia tavoitteita, sekä kehitettyä ratkaisuja, joiden avulla asiakasta pystytään palvelemaan entistä paremmin. While maintenance strategies at industry have changed more in to anticipatory maintenance, it has opened more prospects for industrial services. At present one of the key figures of a successful business is to develop their product from a customer-oriented point of view. A company has to create methods for gathering information of customers needs.
This thesis treats the stages of a survey of customer needs that are needed for the development of readjustment of the Support System of High-pressure Steam Line. For the survey of customer needs methods for gathering information and analysis will be chosen. In the survey of customer needs not only the customer is taken into consideration, but also the effect of the business itself and also other parties (e.g. authorities) on the product. With a survey of customer needsit is possible to set concrete goals and develop solutions, which evolve betterways to serve the customer.
Työssä käsitellään asiakastarvekartoituksen vaiheet korkeapainehöyryputkiston muutosyön kehittämistä varten. asiakastarvekartoitukseen valitaan menetelmät niin tiedon hankintaa kuin analysointia varten. Asiakastarvekartoituksessa ei huomioida ainoastaan asiakasta, vaan siinä huomioidaan myös yrityksen itsensä sekä muiden osapuolten, kuten viranomaisten, vaikutus tuotteeseen. Asiakastarvekartoituksen avulla saadaan muutostyölle asetettua konkreettisia tavoitteita, sekä kehitettyä ratkaisuja, joiden avulla asiakasta pystytään palvelemaan entistä paremmin.
This thesis treats the stages of a survey of customer needs that are needed for the development of readjustment of the Support System of High-pressure Steam Line. For the survey of customer needs methods for gathering information and analysis will be chosen. In the survey of customer needs not only the customer is taken into consideration, but also the effect of the business itself and also other parties (e.g. authorities) on the product. With a survey of customer needsit is possible to set concrete goals and develop solutions, which evolve betterways to serve the customer.