Kiintokalusteteollisuuden sähköiset asiakaspalvelut ja elektroninen liiketoiminta
Hakkarainen, Erkka-Ville (2003)
Tiivistelmä
Diplomityössä tutkitaan e-palveluja, niiden suhdetta e-liiketoimintaan, strategiaa
ja teknisiä taustajärjestelmiä. Kilpailutilannetta selvitetään benchmarkingtutkimuksella,
jossa kartoitetaan kiintokalusteteollisuuden www-palvelujen
ominaisuudet ja sisältö. Suomalaisia palveluja verrataan vastaaviin ruotsalaisiin ja
keski-eurooppalaisiin. Eri tuotemerkkien e-palveluja verrataan case-yrityksen
palveluihin. Lopputuloksena syntyy kuva kiintokalusteteollisuuden sähköisistä
asiakaspalveluista ja case-yrityksen asemasta niissä. Case-yritykselle valitaan
soveltuvin liiketoimintamalli, strategia ja etenemismalli. Toimialatutkimuksen
tuloksena saadaan tilanneanalyysi, jota hyödynnetään case-osiossa. Teorian ja
empirian synteesinä luodaan case-yritykselle e-palvelujen kehityssuunnitelma,
jossa kuvataan tavoiteltua sisältöä, toiminnallisuutta, kommunikaatiota, palveluja,
integraatiota ja verkottumista.
ja teknisiä taustajärjestelmiä. Kilpailutilannetta selvitetään benchmarkingtutkimuksella,
jossa kartoitetaan kiintokalusteteollisuuden www-palvelujen
ominaisuudet ja sisältö. Suomalaisia palveluja verrataan vastaaviin ruotsalaisiin ja
keski-eurooppalaisiin. Eri tuotemerkkien e-palveluja verrataan case-yrityksen
palveluihin. Lopputuloksena syntyy kuva kiintokalusteteollisuuden sähköisistä
asiakaspalveluista ja case-yrityksen asemasta niissä. Case-yritykselle valitaan
soveltuvin liiketoimintamalli, strategia ja etenemismalli. Toimialatutkimuksen
tuloksena saadaan tilanneanalyysi, jota hyödynnetään case-osiossa. Teorian ja
empirian synteesinä luodaan case-yritykselle e-palvelujen kehityssuunnitelma,
jossa kuvataan tavoiteltua sisältöä, toiminnallisuutta, kommunikaatiota, palveluja,
integraatiota ja verkottumista.