Customer relationship management and central bank payment system services
Vuojus, Terhi (2003)
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten kirjallisuudessa kuvattua
asiakkuuden hallintaa voitaisiin soveltaa keskuspankin
maksuliikepalveluissa. Tarkasteltavana ovat yleiset toimintatavat, sekä
asiakkuuden hallintaa tukevat järjestelmät. Tutkimuksen päätavoitteena on
Help Desk toiminnan kehittäminen. Tutkimuksessa tarkastellaan asiakkuuden
hallinnan eri osa-alueita ottaen huomioon sekä asiakkaan, että palvelun
tarjoajan näkökulmat. Asiakkuuden hallinta ymmärretään strategiana, jolla
kyetään kuvaamaan kuinka koko organisaatio toimii asiakkaiden kanssa.
Asiakkuuden hallinnan ydin on asiakkaan arvontuotantoprosessin ymmärtäminen.
Käytettyjä lähdeaineistoja ovat olleet alan kirjallisuus, artikkelit sekä
Internet-lähteet. Empirian taustan ovat muodostaneet
asiantuntijahaastattelut sekä keskuspankin julkaisut, sisäiset
toimintaohjeet ja vakiintuneet käytännöt. Tutkimuksen keskeinen tulos on,
että asiakkuudenhallinnan perusajatukset ovat monin tavoin sovellettavissa
keskuspankin melko ainutkertaiseen, teknisesti ja viestinnällisesti
vaativaan maksuliikepalveluympäristöön, vaikka asiakkaiden lukumäärä onkin
pieni. Hyötyjä voidaan saavuttaa jo asiakkuudenhallinnan peruskomponenttien
ml. strategianäkökulma tuntemuksella ja melko pieniltäkin näyttävillä
toimintatapa-, työnkulku- ja asennemuutoksilla. Asiakkuuden hallintaa
tukevan tietoteknologian jonkinasteinen käyttöönotto voi tuoda lisäarvoa,
mutta sen kustannukset ja hyödyt on punnittava tämäntyyppisessä ympäristössä
tarkoin.
asiakkuuden hallintaa voitaisiin soveltaa keskuspankin
maksuliikepalveluissa. Tarkasteltavana ovat yleiset toimintatavat, sekä
asiakkuuden hallintaa tukevat järjestelmät. Tutkimuksen päätavoitteena on
Help Desk toiminnan kehittäminen. Tutkimuksessa tarkastellaan asiakkuuden
hallinnan eri osa-alueita ottaen huomioon sekä asiakkaan, että palvelun
tarjoajan näkökulmat. Asiakkuuden hallinta ymmärretään strategiana, jolla
kyetään kuvaamaan kuinka koko organisaatio toimii asiakkaiden kanssa.
Asiakkuuden hallinnan ydin on asiakkaan arvontuotantoprosessin ymmärtäminen.
Käytettyjä lähdeaineistoja ovat olleet alan kirjallisuus, artikkelit sekä
Internet-lähteet. Empirian taustan ovat muodostaneet
asiantuntijahaastattelut sekä keskuspankin julkaisut, sisäiset
toimintaohjeet ja vakiintuneet käytännöt. Tutkimuksen keskeinen tulos on,
että asiakkuudenhallinnan perusajatukset ovat monin tavoin sovellettavissa
keskuspankin melko ainutkertaiseen, teknisesti ja viestinnällisesti
vaativaan maksuliikepalveluympäristöön, vaikka asiakkaiden lukumäärä onkin
pieni. Hyötyjä voidaan saavuttaa jo asiakkuudenhallinnan peruskomponenttien
ml. strategianäkökulma tuntemuksella ja melko pieniltäkin näyttävillä
toimintatapa-, työnkulku- ja asennemuutoksilla. Asiakkuuden hallintaa
tukevan tietoteknologian jonkinasteinen käyttöönotto voi tuoda lisäarvoa,
mutta sen kustannukset ja hyödyt on punnittava tämäntyyppisessä ympäristössä
tarkoin.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Asiakkuuden kehittäminen ristiinmyynnin avulla
Kolari, Niina (2017)Asiakkuuksien hallinta on ollut suosittu tutkimuksen aihe jo pitkään. Aiheen tutkimus on kuitenkin keskittynyt lähinnä asiakkuuden säilyttämiseen, ja asiakkuuden kehittäminen on aiheena saanut tieteellisessä tutkimuksessa ... -
Sisäinen laskenta-ajattelu monikanavamallissa. Case: Etelä-Karjalan Osuuspankki
Haikala, Toni (2002)Tutkielman tavoitteena on luoda suuntaviivat Etelä-Karjalan Osuuspankin uudelle sisäisen laskennan ajattelutavalle, joka tukisi palvelukanavien yhteistyötä ja poistaisi niiden välistä keskinäistä kilpailua. Käsiteanalyyttisessä ... -
Evaluating the Advantages of Implementing a CRM solution
Tikkanen, Mikko (2010)CRM-järjestelmän avulla pyritään yleisesti tehostamaan liiketoimintaprosesseja. Yrityksestä, kuin myös toimialasta riippuen hyödyt sekä tavoitteet vaihtelevat jonkin verran. Usein CRM-järjestelmän avulla saavutettavien ...