Managing Brand Equity over Time
Heimala, Teemu (2008)
Kandidaatintutkielma
Heimala, Teemu
2008
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe200806111537
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe200806111537
Tiivistelmä
The main concept of this paper is managing brand equity over time. In the theoretical section, a necessary basis for managing brand equity is first built by reviewing the most important themes related to branding. After this the concept of brand equity is discussed thoroughly, and a framework is built for managing brand equity over time. The empirical section illustrates how the case company, Masku, has built its brand equity over the history of the company. What can be derived from this research is that the process of managing brand equity over time can be an implicit process, and means of reinforcing the brand are often used without specific emphasis to generate business. Tämän opinnäytetyön pääteemana on brändipääoman hallinta ajassa. Työssä luodaan ensin pohja yleisen bränditeorian kautta brändipääoman hallinnalle. Tämän jälkeen brändipääomaa käsitellään laajalti ja luodaan viitekehys brändipääoman hallinnalle ajassa. Empiirisessä osiossa näytetään, kuinka case-yritys Masku on rakentanut brändipääomaansa ajan mittaan. Tutkimuksen pohjalta voidaan sanoa, että brändipääoman johtaminen voi olla hyvinkin implisiittinen prosessi, ja että brändipääomaa vahvistavia keinoja käytetään yrityksissä, vaikka brändin luominen ei olisikaan painopistealue.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Brandin vahvistaminen matkailualalla
Rantalainen, Seppo Olavi (2003)Tutkimuksen tavoitteena on selvittää brandin vahvistamista palvelualalla. Palvelubrandit eivät periaatteellisesti eroa varsinaisten tuotebrandien luomisesta ja vahvistamisesta. Käytännössä kuitenkin palvelubrandien ... -
Sisäinen brändijohtaminen ja yrityksen sisäinen brändi-imago organisaation eri hierarkiatasoilla
Vatanen, Petri (2014)Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, miten yrityksen sisäinen brändikuva muuttuu organisaation eri tasoilla. Lisäksi tutkielmassa perehdytään keinoihin, joilla yrityksen sisäistä brändiä voidaan johtaa, eli sisäisen ... -
Sisäinen brändin rakentaminen ja sen toteutuminen organisaation eri tasoilla
Seppänen, Niko (2016)Tässä tutkimuksessa tutkitaan sisäisen brändin rakentamista ja sen erilaisia osa- alueita, jotka ovat keskeisiä sisäisen brändin rakentamisessa. Teoriaosuudessa lähdetään liikkeelle brändi-identiteetin ja brändi-imagon ...